AnonymDiskusjon Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Hei, Jeg lurer på om det er urimelig av meg å være skuffet av kjæresten? Saken er at hun sluttet med snus og røyk etter hun ble sammen med meg, men på fest hender det fortsatt at hun tar seg en røyk og/eller snus. Jeg mener at når man har sluttet, så har man sluttet, da er man ferdig med det, enten det er til vanlig eller på fest. Vi ble sittende å snakke litt om det etter forrige fest da det ble klart at hun hadde tatt en snus, men som hun sier ikke kjente noe. Jeg, som aldri har prøvd snus, sier da at jeg ikke forstår hvorfor hun måtte ta en snus på festen. Begrunnelsen hennes var at det var alkoholens skyld, men jeg mener at det ikke er god nok begrunnelse. Er jeg urimelig, eller er det ok å bli skuffet over henne når hun sier at hun har slutta? Nå skal det sies at jeg syns det er ulekkert med en snus i leppa eller en røyk i kjeften, men det har jeg sagt til henne. Anonymous poster hash: a7d52...19e Lenke til kommentar
Zash Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Ja, du er urimelig... Jeg synes og det er ulekkert med snus, men jeg blir skuffet over at andre har det.Sluttet hun med snus paa grunn av deg og? Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Nei, grunnen til at hun sluttet med snus var fordi hun ikke kjente noen effekt. Det var det hun sa til meg, så nei, jeg vil ikke si jeg var grunnen til det. Hun snuste i noen måneder etter vi ble sammen før hun kuttet ut fordi hun ikke fikk ønsket effekt. Så det er derfor jeg ikke skjønner greia med å snuse på fest, hvorfor snuse hvis man ikke kjenner det? Røyken hadde hun kastet før vi ble sammen Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Det er ganske usjarmerende å detaljstyre kjærestens gjøren og laden. Dropp temaet er mitt råd. 5 Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Det er jo lov å bli skuffet. Men at hun tar seg en snus på fest er jo ikke noe jeg ville kalt en stor sak. Det er hva du gjør det til. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Dette kommer jo helt an på. Sa hun til deg at hun hadde sluttet helt? I så fall så har hun jo løyet når det viser seg at hun snuser på fest. Det har jo ingenting med å detaljstyre andre å gjøre, det har å gjøre med det å forvente at ens partner ikke lyver til en. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Du kan kanskje spørje om ho vil slutte heilt eller om ho synest det er greit med ein røyk eller snus på fest av og til. Dersom ho faktisk vil slutte heilt, men har problem med kontroll på fest, så kan de kanskje prøve å jobbe i lag for at ho skal unngå det på fest. Har ho ikkje noko problem med festbruk, så kan du alltids be ho om å slutte heilt, men å kreve det blir litt voldsomt. Eg forstår at du blir skuffa, men det er no ein gang hennar liv og hennar kropp. Endret 5. februar 2015 av Zeph Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Dette kommer jo helt an på. Sa hun til deg at hun hadde sluttet helt? I så fall så har hun jo løyet når det viser seg at hun snuser på fest. Det har jo ingenting med å detaljstyre andre å gjøre, det har å gjøre med det å forvente at ens partner ikke lyver til en. Nja. Jeg synes vel at man bør være ganske romslig i hva man tillater hverandre så lenge det ikke handler om økonomisk bedrag, utroskap eller kriminelle forhold. 1 Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Dette kommer jo helt an på. Sa hun til deg at hun hadde sluttet helt? I så fall så har hun jo løyet når det viser seg at hun snuser på fest. Det har jo ingenting med å detaljstyre andre å gjøre, det har å gjøre med det å forvente at ens partner ikke lyver til en. Nja. Jeg synes vel at man bør være ganske romslig i hva man tillater hverandre så lenge det ikke handler om økonomisk bedrag, utroskap eller kriminelle forhold. Vil si at å bry seg om sin kjæres helse er rimelig viktig. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Nja. Jeg synes vel at man bør være ganske romslig i hva man tillater hverandre så lenge det ikke handler om økonomisk bedrag, utroskap eller kriminelle forhold. Vil si at å bry seg om sin kjæres helse er rimelig viktig. Nå er det ikke helsen til kjæresten han bryr seg om da. Det er det at han synes det er ulekkert når hun snuser. Endret 5. februar 2015 av Tvillingsjel Quotepyramide Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Er vel naturlig å anta at han bryr seg om helsen til kjæresten også. Uten at det heller bør være nok til at han kan bestemme hvorvidt hun kan snuse/røyke. Endret 5. februar 2015 av blured Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Nja. Jeg synes vel at man bør være ganske romslig i hva man tillater hverandre så lenge det ikke handler om økonomisk bedrag, utroskap eller kriminelle forhold. Jeg synes overhodet ikke man skal være romslig med løgn. "Jeg har sluttet å snuse", og så finner man ut at hun faktisk ikke har sluttet å snuse. Ikke greit. "Nå snuser jeg bare på fest" - helt greit. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Ikke noe fan av snus, eller jenter som snuser, selv, men helsen er absolutt ikke et argument om det er begrenset til litt snus en lørdag her og der. Spesielt ikke når en samtidig drikker alkohol jevnlig. Bli enige. Vil hun ha rom til å kunne snuse når hun drikker, gi henne det. Hvor stor rolle spiller det for deg? 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Snusing er ulekkert, uansett kjønn. Jeg synes ikke det er urimelig å bli skuffet, hadde blitt det selv. Sluttet er sluttet. Dersom man "festrøyker" eller "festsnuser" så er ikke veien lang til å begynne på igjen. Er flere som har gått i den fellen (uten at det selvsagt gjelder alle). Har hun forsøkt å skjule at hun bruker snus på fest og har påstått at hun hadde sluttet helt? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Ja, det er urimelig. Hun må få snuse så mye hun vil, eller eventuelt slutte i sitt eget tempo. Jeg synes heler ikke at snus er sexy. Men det må du tåle hvis du likevel ønsker å være sammen med henne. Hvis det var en løgn her, synes jeg heller ikke at den var av en slik størrelse at det er rimelig å være sint, skuffet eller lei seg. 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Synes det er litt drøyt å kalle det løgn hvis hun har tatt seg en snus på fest. Det hadde vært noe annet hvis han hadde spurt henne om hun hadde snust på festen og hun svarte nei. 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Spørs hva hun har sagt det - om hun f.eks har sagt at hun har sluttet helt og aaaaaldri skal snuse igjen. Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Det spørs også i hvilken grad han har mast på henne. Ikke uvanlig med mennesker som sier "jada" og "det skal jeg gjøre" uten at de gjør det. Men det gjør dem ikke til løgnere. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Spørs hva hun har sagt det - om hun f.eks har sagt at hun har sluttet helt og aaaaaldri skal snuse igjen. Hvis hun har sagt det, trenger det heller ikke å være en løgn. Hun kan ha ment det på det tidspunktet og ombestemt seg på festen. Og det er helt greit. Hun må ikke spørre kjæresten sin om lov eller underrette ham om avgjørelsen sin på forhånd. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå