synste Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 har leika litt med tanken om å bytte kort eller kjøpe eit brukt kort til men vil eg få noke betre ytelse av det ? eller vil det vere betre å kjøpe noke av dei nye korta som har komme no som gtx 970 spela som regel kun bf4 og war Thunder Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Et 970 vil jo lett doble ytelsen til et 7970 kort, og jeg tipper at du kommer til å kjøpe det brukt? Ikke betal mer enn 1000 kr, for kortet er ikke verdt noe mer. Om du har råd, så kan du jo gå for et 970, men om du vil spare, så kan du gå for 7970 kortet. Ellers så finner man også r9 290 kort på bruktmarkedet, som igjen gir ca dobbel ytelse av et 7970 kort. De koster gjerne fra 1500-1700 kr. Også kommer et annet spørsmål, er du kresen på det visuelle på spillet. Er du en person som liker å spille med mye eyecandy? Hvis ja, så kjøp et 970 kort, et 7970 vil ikke tilfredstille dine behov. Edit: Glemte å spørre, hvor høy oppløsning har skjermen din? Hvordan ser resten av maskinen din ut? Endret 5. februar 2015 av samye83 Lenke til kommentar
synste Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 Et 970 vil jo lett doble ytelsen til et 7970 kort, og jeg tipper at du kommer til å kjøpe det brukt? Ikke betal mer enn 1000 kr, for kortet er ikke verdt noe mer. Om du har råd, så kan du jo gå for et 970, men om du vil spare, så kan du gå for 7970 kortet. Ellers så finner man også r9 290 kort på bruktmarkedet, som igjen gir ca dobbel ytelse av et 7970 kort. De koster gjerne fra 1500-1700 kr. Også kommer et annet spørsmål, er du kresen på det visuelle på spillet. Er du en person som liker å spille med mye eyecandy? Hvis ja, så kjøp et 970 kort, et 7970 vil ikke tilfredstille dine behov. Edit: Glemte å spørre, hvor høy oppløsning har skjermen din? Hvordan ser resten av maskinen din ut? eg meinte å kjøpe eit 7970 kort til å kjøre 2 men kan kanskje berre kjøpe eit gtx 970 da spela no på full hd men er ikkje helt fornøgd det lagga litt eg har amd fx6100 cpu og nokre ssd diska +8 g ram og 750w straumforskyning Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 970 vil yte mye bedre enn 7970 og samt bruke mindre strøm. CPU'en din vil nok også gi deg en flaskehals. Kommer også helt an på titlene du spiller på. Er det premium titler så må du nok forvente å justere ned på grafikken med oppsettet ditt i dag. Lenke til kommentar
synste Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 da blir det nokk ein ny cpu også hehe har eit asus crosshair v formula er no litt gammelt men det fungera vell greit ei stund til Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Prøv med nytt skjermkort først. Om det fortsatt ikke vil seg så bytter du resten Ikke nødvendig å ta alt på en gang. Lenke til kommentar
synste Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 Prøv med nytt skjermkort først. Om det fortsatt ikke vil seg så bytter du resten Ikke nødvendig å ta alt på en gang. ja trur det takk for hjelpa:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå