Gå til innhold

ps4 og spill fra USA - problemer?

paithlezz

Anbefalte innlegg

Har en pakke med ps4 og FIFA 15 på tur fra USA. Blir det noe trøbbel mtp jeg bor i Norge og skal bruke en norsk bruker? Eneste jeg har hørt er at jeg ikke kan kjøpe DLCs til spillet. Hvordan blir situasjonen for meg fremover med vanlig bruk? Har hørt at PS4 er regionsfri, bare at man må kjøpe dlc fra samme region som man kjøpte spillet fra. Kommer ikke til å kjøpe noen flere spill fra USA, så håper det ikke blir noen problemer for meg med kjøp av vanlige ting i psn og fysiske spill her i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill på PS4 er regionsfrie, så du kan kjøpe amerikanske spill (men du må kjøpe DLC fra samme region).

Blurays er ikke alltid regionsfrie. Varierer veldig

Anbefaler at du lager én amerikansk PSN og en norsk PSN. PSN kan avogtil kobles opp mot PayPal, det er det letteste dersom du får det til å virke. Ellers må du kjøpe prepayed cards fra Amazon.com eller lignende.

Så er det bare å holde tunga rett i munnen når du skal kjøpe Season Pass og andre DLC-pakker, for kjøper du i feil butikk er investeringen tapt...

Men har du bestilt PS4 fra USA? Vær obs på at du kan få et lite gebyr fra Tollen AS på 25% av varens verdi, pluss 140 i fortollingsgebyr..

Lenke til kommentar

Spill på PS4 er regionsfrie, så du kan kjøpe amerikanske spill (men du må kjøpe DLC fra samme region).

Anbefaler at du lager én amerikansk PSN og en norsk PSN. PSN kan avogtil kobles opp mot PayPal, det er det letteste dersom du får det til å virke. Ellers må du kjøpe prepayed cards fra Amazon.com eller lignende.

Så er det bare å holde tunga rett i munnen når du skal kjøpe Season Pass og andre DLC-pakker, for kjøper du i feil butikk er investeringen tapt...

Men har du bestilt PS4 fra USA? Vær obs på at du kan få et lite gebyr fra Tollen AS på 25% av varens verdi, pluss 140 i fortollingsgebyr..

Men da vil jeg bare trenge å bruke den amerikanske psn brukeren når jeg skal spille FIFA hvis jeg skal ha noen dlcs? Kommer til å kjøpe spill vanlig fra min norske psn i fremtiden.

Fortolling osv er ikke noe problem :D

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du kommer til å kjøpe spill på norsk PSN fremover? 599kr i Norge, og $59,99 i USA.. Det er en ganske stor prisforskjell, ihvertfall hvis dollaren kommer seg ned på et hyggelig nivå igjen.. Pr idag koster spill i USA ca 460kr..

Og har man allerede US PSN oppe og går, er det veldig enkelt

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du kommer til å kjøpe spill på norsk PSN fremover? 599kr i Norge, og $59,99 i USA.. Det er en ganske stor prisforskjell, ihvertfall hvis dollaren kommer seg ned på et hyggelig nivå igjen.. Pr idag koster spill i USA ca 460kr..

Og har man allerede US PSN oppe og går, er det veldig enkelt

Jeg kommer ikke til å kjøpe US spill fremover hvis det byr på dlc problemer. Kommer ikke til å kjøpe massevis av spill heller, så at jeg betaler ca en hundrelapp ekstra på norsk er ikke nøye :D Vil ikke styre med forskjellige accounts hele tiden, vil ha det enkelt :)

Lenke til kommentar

Men da vil jeg bare trenge å bruke den amerikanske psn brukeren når jeg skal spille FIFA hvis jeg skal ha noen dlcs? Kommer til å kjøpe spill vanlig fra min norske psn i fremtiden.

Fortolling osv er ikke noe problem :D

Du kan bruke den norske kontoen til og spille spillene å få achievemenst o.l. på. Trenger kun kjøpe det på US

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...