Onkel Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Beklager om dette temaet er skrevet om før. Jeg får ikke forum-søkeren til å virke. Jeg har nettopp fått satt opp ADSL hjemme, og har lyst til å få kontakt med hjemmeområdet mitt på universitetet (UiO) derfra. Jeg får helt fint kontakt ved å sette opp en FTP-mappe (en snarvei til ftp://serverenmin.uio.no/brukernavnetmitt/). Men det jeg har lyst til er at hjemmeområdet skal dukke opp som M: i min datamaskin. Noen som vet om dette er mulig? Når jeg prøver på "map network drive" med \\serverenmin.uio.no\brukernavnetmitt\, som IT-sidene på UiO sier jeg skal, får jeg feilmeldingen "The mapped network drive could not be reached because the following error has occurred: The network location cannot be reached. Osv". -Er dette min skyld, noe jeg har skrevet i feil format e.l.? -Kan det være noe galt med noen innstillinger hos meg? -Noen protokoll jeg må ha installert for å gjøre dette? -Jeg har satt opp maskinen min til å stå i en arbeidsgruppe, selv om den bare er koblet mot internett. Kan det ha noe med dette å gjøre? Må jeg sette UiO som arbeidsgruppe her også, slik maskinene er satt opp på Blindern? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå