Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Infeksjonssykdom. Hvor/hvordan få utredning?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har mange plager med kroppen min, som jeg tror veldig kommer fra en sykdom jeg kunne fått i utlandet. Alle symptomene passer og jeg har kunne blitt utsatt for smitte av spes. mat og drikke som jeg har fått i meg, og jeg har forhørt meg med andre (som bor der) der jeg var, som mener at det er en realistisk årsak. Her derimot, gidder ikke legene å høre. Har vært til fastlege og to spesialister, alle avfeier det, og dem vet så og si ingen ting om den sykdommen her, fordi den finnes ikke i Norge, og det er div. varianter av den.

Hva skal jeg gjøre? Er det lettere om jeg går til en privat lege?

Vurderer nesten å reise tilbake der jeg var, for å få en utredning.

Anonymous poster hash: cf285...047

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke symptomer har du, hvor lenge har du hatt dem, hvilke sykdom tror du selv at du har og hvilken utredning savner du?

I privat praksis kan jeg se for meg at du får bedre tid, og det er heller ikke utenkelig at de utreder deg i større omfang, men det koster! Både fra lommeboken og fra kroppen selv (de fleste tester er ubehaglige/smertefulle og noen kan være direkte farlige, les CT/vevsprøver osv)

Lenke til kommentar

Hvilke symptomer har du, hvor lenge har du hatt dem, hvilke sykdom tror du selv at du har og hvilken utredning savner du?

I privat praksis kan jeg se for meg at du får bedre tid, og det er heller ikke utenkelig at de utreder deg i større omfang, men det koster! Både fra lommeboken og fra kroppen selv (de fleste tester er ubehaglige/smertefulle og noen kan være direkte farlige, les CT/vevsprøver osv)

Hovedsymtpomer er hodepine, ledd og muskelsmerter og slitenhet. I tillegg til noen unormale og alvorlige funn som kommer og går etter lange perioder, som er pseudopatisk sier dem. Det kan bli helt bra, så blusser det opp igjen. Alt passer den sykdommen, kombinert med historikken min.

Selvsagt er det lettere om du går til en privat lege. Men derved må du være beredt på å betale fullpris...

Hovedsymptomer er hodepine, ledd og muskelsmerter. Spesialister som passer best som er tilgjengelig privat der jeg bor er nevrolog og revmatolog. Så er det allmenleger. Vet ikke hvilken jeg burde velge.

Anonymous poster hash: cf285...047

Lenke til kommentar

Allmennleger vet litt om mye. Spesialister vet mye om litt. Det sier litt seg selv at spesialister er å foretrekke fremfor en allmennlege. Den private allmennlegen tar som oftest bare betalt for å sende deg videre til en spesialist, etter at h*n etter en overfladisk "utredning" selv konstaterer at vedkommende ikke kan gjøre noe.

Jeg skal ikke gjette ut fra din symptombeskrivelse, hvilken spesialitet du bør henvende deg til. Imidlertid er revmatologi mer i området for diffuse betennelsestilstander og tverrfaglig smerteproblematikk, enn hva nevrologi er.

Du må også huske på at du har fritt sykehusvalg. Din allmennlege skal sende henvising til det sykehus du ønsker. Dessverre finnes ikke infeksjonssykdommer på lista over spesialiteter for fritt sykehusvalg, men det gjør revmatologi.

God bedring og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Smitte kan vel avdekkes med blodprøver og DET kan vel fastlegen fikse om du slår i bordet, eller går til en annen lege. Hvilken sykdom mistenker du da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...