Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

De BESTE nettleser programmene...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehmm.. Påstår du at Opera er gratis? Sist jeg sjekket måtte du betale x antall $$ for å få vekk den pokkers annonsen som tar opp halve skjermen

 

Tull, den lille flika av en reklame der kaller jeg ikke hele skjermen. Den tar knapt opp noe plass i det hele tatt. Jeg ser ikke den lille reklama der som noe forstyrrende element..

 

 

Men bruker likevel både Opera og IE

Lenke til kommentar
Så grunnen til at jeg bruker IE er fordi jeg ikke gidder/kan/vil gjøre egne valg? også påstår du tilogmed at de som bruker IE er newbies?!?

Jeg skrev at IE er laget for de som ikke kan/vil/gidder å gjøre egne valg.

Jeg skrev ikke at alle som bruker det ikke kan/vil/gidder å gjøre egne valg.

Jeg skrev at det er praktisk for newbies, ikke at Loomy er Newbie.

 

Hvorfor tror du f.eks. "friendly URL" og "friendly error messages" er på som default? Fordi den er myntet på erfarne brukere?

 

Jeg skrev ikke dette for å irritere deg, jeg skrev det for å få frem min mening.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd mozilla, firebird, opera og selvfølgelig IE (+ de som følger med Gnome og KDE)

 

Foretrekker egentlig IE med google toolbar, har rask nok maskin til at jeg ikke trenger å bry meg om ressursbruk på noe hold og det at IE er integrert i explorer er jo greit.

 

Fordelen med IE er at den ikke er standarisert i henhold HTML standarden og kompanserer derfor i visse tilfeller for folk som har gjort feil når de skriver siden og i tillegg er det et par extensions som bare funker på IE noe som også er greit når jeg vil se nettsider...

 

Det er selvfølgelig ikke positivt at IE ikke følger standarder og at M$ vil lage egne extensions osv. Men når IE er så utbredt som det er + at det er mange som lager sider med IE extensions + mange feil, så er det greit for meg som forbruker at visningen av siden er riktig.

 

Jeg gidder ikke bruke Opera/Mozilla/Firebird bare for å mangle farger på linker og annet kosmetisk eller få opp siden helt feil. Og i firebird må du jo drive å innstallere plug-ins hele veien, noe som jeg ikke er så veldig fan av. Er greit hvis jeg skal ha en andre browser, men liker å ha alt klart på den jeg bruker som standard... mulig jeg skifter når jeg tar meg tid til å innstallere firebird og plug-ins som jeg vil ha.

 

I tillegg er IE den klart raskeste browseren på å vise nettsider, dette har blitt bevist gang på gang i forskjellige tester. Det er fordi IE bruker en egen kode for å laste ned sider, mens andre nettlesere bruker så vidt jeg vet en standard kode.

 

Poenget mitt er at jeg ikke kan se noen fordeler i å bruke andre browsere, utenom mouse gestures og tabs. Det meste annet er likt eller dårligere.

 

Runder av med et spørsmål til folk her... hva skal få meg til å skifte fra å bruke IE som browser? (Bare lov å svare etter du har lest posten min ;))

Lenke til kommentar
I tillegg er IE den klart raskeste browseren på å vise nettsider, dette har blitt bevist gang på gang i forskjellige tester. Det er fordi IE bruker en egen kode for å laste ned sider, mens andre nettlesere bruker så vidt jeg vet en standard kode.

 

Runder av med et spørsmål til folk her... hva skal få meg til å skifte fra å bruke IE som browser? (Bare lov å svare etter du har lest posten min ;))

IE raskeste browser?

Dette er nytt for meg. Har du noen tester å linke til hadde det vært interessant å lese.

 

Alle browsere bruker en egen kode for både å laste og rendre nettsider. Forstår ikke helt hva du mener her. Mener du at alle unntatt ie er basert på den gamle Netscape koden?

 

Hvis du mener ie er kjappere enn opera og firebird kan jeg ikke helt forstå at du har prøvd dem?

 

Få deg til å slutte å bruke IE? Da må du bli overbevist om at noe annet er bedre. Ser ut til å være en vanskelig oppgave. :-)

Lenke til kommentar

Fordelen med IE er at den ikke er standarisert i henhold HTML standarden

 

Det er selvfølgelig ikke positivt at IE ikke følger standarder

Bestem deg.

 

Kanskje lettere å holde oversikten hvis du skriver litt kortere innlegg? Gidder ikke å få deg til å bytte browser når du har bestemt deg på forhånd.

Lenke til kommentar
Bruker den nyeste versjonen av Opera og er veldig fornøyd.  Det eneste jeg har noe å si på er minneforbruket som ofte kan være veldig høyt..  Normalt ligger det på 30-50 MB men kan faktisk være helt oppe i 60-70 MB  :grine:

Litt av eit paradoks, Opera skulle liksom vere den lite minnekrevjande nettlesaren. Den utan tvil den beste for 4-5 år sidan når eg surfa med ein gammal 486 maskin. Men no... Eg slit ogso med høg minnebruk, må nok prøve Mozilla.

Opera brukar det minnet den kan få. Td. det at det kjennes kjapt å gå tilbake i historia har ein pris i form av minnebruk.

Om du vil ha Opera mindre er det berre å stille inn ting i Alt-P ->History and cache og velge ein passande verdi for Memory cache.

 

Om du vil frigjere minne går det fint ved å minimere Opera nokre sekund.

Lenke til kommentar

Ingen som har prøvd netcaptor da? Det er min absolutte favoritt! Koster 150-200 kr med livstidsoppgradering og legger seg oppå IE. Det vil si at du egentlig kjører IE men du får mye ekstra funksjonalitet. Popup-stopper , nye sider som fliker neders\øverst eller til siden av siden(slik som opera) og jeg har aldri så vidt jeg vet hatt problemer med å vise en side. Jeg liker særlig at captorbar , som er en funksjon der en bar med favoritter , historie , søk og captorgroups legger seg til høyre/venstre side av skjermen. når du trykker på en av knappene vises folderene på vanlig vis, og beveger du musa bort fra visningen , går den tilbake til bar igjen. Genialt! Høres kanskje bagatellmessig ut , men når du først blir vant til det er vanskelig å klare seg uten. Særlig det og flikene neders der alle sidene du har oppe vises! Har prøvd de andre nettleserne også men har alltid funnet en og flere gurnner til å gå tilbake. funksjoner, treghet , ustabilitet osv.

NETCAPTOR RULES!!

Lenke til kommentar

Fordelen med IE er at den ikke er standarisert i henhold HTML standarden

 

Det er selvfølgelig ikke positivt at IE ikke følger standarder

Bestem deg.

 

Kanskje lettere å holde oversikten hvis du skriver litt kortere innlegg? Gidder ikke å få deg til å bytte browser når du har bestemt deg på forhånd.

Du misforstår meg... det er positivt for _forbruker_ at IE viser sider med m$ extensions og til og med sider med litt feil

 

Det er negativt i det store og det hele at IE _ikke_ følger standarder

 

formulerte meg kanskje litt uklart der, men håper det er klargjort nå :)

 

edit: og vennligst ikke quote ut av sammenhengen takk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...