Gå til innhold

Hva er egentlig begynnerlønn for advokatfullmektiger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos oss begynner nyutdannede på 500 000. Dette hos et forretningsadvokatfirma i Oslo. Det er nok lite forhandlingsrom på det nivået, da må du ha fulltidserfaring som jurist, evt tung erfaring fra et annet yrke.

Dette er nok ganske representativt for de middelstore og store firmaene. Hos andre typer advokatvirksomhet vet jeg ikke, men det varierer nok veldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jo tenkes de du leste om ikke var advokatfullmektige. Man er vel "bare" jurist etter 5 år og så må man presedere i 3 rettsaker (noen som er inne i bransjen kan sikkert korrigere meg her).

2stk jeg kjenner hadde hhv 470 og 440 som nyutdannede jurister (altså var de ikke fullmektige). Dette var hhv. privat og offentlig.

Lenke til kommentar

Takk for svar, ja det var jo andre saker. Hvordan er forhandlingsmulighetene hvis man f.eks. har jobbet deltid flere år og har en bachelor i tillegg (Økonomi)?

Stort sett har man ikke så veldig mye forhandlingsmuligheter som nyutdannet, men du kan muligens med en bachelor i økonomi komme deg innenfor forretningsjus som stort sett er bedre betalt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...