TheNarsissist Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Hei, hva er egentlig begynnerlønnen for advokatfullmektiger? Søkte litt og fant noen eldre forumtråder fra bla vgd og jusstudent hvor det var nede i 300k. Stemmer dette? Er ikke det noe lavt etter 5 år med studier? Tjener bedre som elektriker f.eks. Lenke til kommentar
eller Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Ca 500K http://www.advokatforeningen.no/PageFiles/6448/Advokatforeningens_lonnsstatistikk_2013.pdf Er vel en tanke bedre enn de hva fleste andre "lærlinger" får skulle man tro. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Sjekk her: http://www.juristforbundet.no/Nyhets-Arkiv/Arkiv-2012/Arkiv-2014/Slik-ble-2013-lonnen/Begynnerlønn var mellom 430 - 480 tusen.Edit: Linken til eller var litt bedre. Der ser du på side 6 at startlønnen for advokatfullmektig var 463 000 i 2013. Endret 4. februar 2015 av Zash Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Takk for svar, ja det var jo andre saker. Hvordan er forhandlingsmulighetene hvis man f.eks. har jobbet deltid flere år og har en bachelor i tillegg (Økonomi)? Endret 4. februar 2015 av TheNarsissist Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Jobbet deltid som hva? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) La oss si bank. (Tar en bachelor på BI nå, samtidig som jeg tar opp fag for jus uio. Endret 4. februar 2015 av TheNarsissist Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 I og med at det er veldig mange om beinet når det kommer til advokatfullmektigstillinger, ville jeg tro du ikke har noe særlig forhandlingsrom uansett. 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Hos oss begynner nyutdannede på 500 000. Dette hos et forretningsadvokatfirma i Oslo. Det er nok lite forhandlingsrom på det nivået, da må du ha fulltidserfaring som jurist, evt tung erfaring fra et annet yrke. Dette er nok ganske representativt for de middelstore og store firmaene. Hos andre typer advokatvirksomhet vet jeg ikke, men det varierer nok veldig. 1 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Det kan jo tenkes de du leste om ikke var advokatfullmektige. Man er vel "bare" jurist etter 5 år og så må man presedere i 3 rettsaker (noen som er inne i bransjen kan sikkert korrigere meg her). 2stk jeg kjenner hadde hhv 470 og 440 som nyutdannede jurister (altså var de ikke fullmektige). Dette var hhv. privat og offentlig. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Takk for svar, ja det var jo andre saker. Hvordan er forhandlingsmulighetene hvis man f.eks. har jobbet deltid flere år og har en bachelor i tillegg (Økonomi)?Stort sett har man ikke så veldig mye forhandlingsmuligheter som nyutdannet, men du kan muligens med en bachelor i økonomi komme deg innenfor forretningsjus som stort sett er bedre betalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå