Gå til innhold

seagate usb3 disker avsluttes feil etter noen minutter uten bruk

Anbefalte innlegg

Hei.

Har 2 stk nye seagate usb 3 1tb disker som får strøm bare via usb.
Jeg har satt opp maskinen slik at den aldri går i dvale, slått av alt utenom at skjermen slåes av, spiller av ting på apple tv i stuen og hvis man venter litt og skal åpne noe fra disken så er den slått av og maskinen varsler at den er feil avsluttet.

Noen som vet hva jeg kan gjøre så den ikke slår seg av når den ikke blir brukt? Det er snakk om ca 5 min så slår den seg av automatisk hvis den ikke blir brukt til noe.

Bruker en macbook der skjermen slåes av etter 1 min, kan den gå i dvale selvom jeg har huket vekk alt på strømstyring?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finns software for seagate external drives hvor den interne diskens idle timeout på 5 minutter kan endres av bruker.

Den finns for windows men også noen versjoner for Mac.

Navnene er hhv "Seagate drive settings" og "Seagate Manager"

USB porten din må også settes opp til ikke å gå i sleep og den må være i stand til å gi mange nok milliampere til ekstern disken.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Seagate backup plus slim 1tb usb3 heter diskene, det er en macbook pro som kjører yosemite.

Skal lete opp programmene du nevnte og prøve, hvor kan jeg sjekke strømutgangen på USB uttaket?

Den skal jo ikke gå i dvale så vidt jeg vet, og hvis seagate går automatisk i dvale så burde den jo gjøre det slik at den ikke blir feil avsluttet?

Formaterte den til bruk for osx når den var ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...