Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsdager og timer for Desember 2014 - hjelp!

Geekeern

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger virkelig hjelp! jeg føler meg sikkelig lurt da jeg føler jeg har jobbet over det jeg egentlig har lov til i desember. Jeg er fastansatt med fastlønn. I kontrakten står det arbeidstimer (37,5 timer i uka), men i følge muntlig avtale fra sjefen så ønsker han samlet arbeidstimer på 150 timer i mnd, og at vi skal se bort ifra arbeidstimer ukesvis.

I desember har jeg beregnet ut at jeg har jobbet 111.75 arbeidstimer. I tillegg fikk jeg også 1 ukes ferie(8 feriedager) fra 08.12.2014 - 13.12.2014

Arbeidsgiver skriver: "... du har rett på 25 virkedager ferie. Det er 6 virkedager pr uke. Slik jeg ser det da, så har du ikke ferie til gode, når vi nå betaler for de to siste ukene..."

Altså jeg har fått utbetalt for 10 feriedager(fikk ikke tatt full ferie i 2014), også tok jeg ut 6 dager ferie i september perioden. Også tok jeg 8 dager ferie i Desember. Da har jeg vel 1 dager til overs fortsatt?

Jeg tenker å bruke disse timene og dagene jeg har til overs til å ta sammenhengende ferie. Greia her er at jeg ikke får utbetalt for overtid, derfor er jeg prikkete på måneder jeg har jobbet over 150 timer. Kan noen være så snill å sette seg inn i denne situasjonen og fortelle meg hvor mange arbeidstimer/dager jeg kan kreve fri fra min arbeidsgiver i forhold til desember med hensyn til helligdager og antall arbeidsdager som gjelder for desember.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skikkelig lurt tror jeg ikke du er. Tror du har fått en fantastisk avtale med å jobbe 150 timer i måneden i stedet for 37,5 timer i uken!
I 2014 var det 252 arbeidsdager (etter rask telling), noe som gir et snitt på 21 arbeidsdager i måneden. Det betyr at du får 12 ekstra fridager i året... Det samme gjelder forresten for 2015.

Endret av Zash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...