jonlem Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Har ei etterlatt campingvogn i halvdårlig stand i hagen, som "arvegods" etter et vennskap som gikk på trynet. Jeg vet altså hvem som eier vogna (den er dog ikke registrert), men de viser ingen interesse for å komme å hente den. Det er også snakk om manglende betaling av leie for plassen vogna står på - irriterende nok kun en muntlig avtale - for nå ca et halvt år. Det er gitt et utall skriftlige beskjeder om at den må fjernes fra tomta, både per telefon, e-post og brev. 1) kan man anta at ei campingvogn kan sorteres under bestemmelsene om etterlatt løsøre ifm husleieloven §10-4? Eller er det litt mer i retning av et (registrert) kjøretøy, som jeg av erfaring vet at er litt mer jekkete å bli kvitt på lovlig vis? 2) hvis ja på pkt 1, hvor lenge er urimelig lenge, altså tiden jeg må vente på at vattskallene henter skiten sin, før jeg enkelt og greit kan selge vogna uten å risikere å tape en eventuell sak om beskyldning om å ha stjålet/underslått vogna deres på et senere tidspunkt? Noen som har tanker eller aller best; erfaring, om slikt? "Det er bare å fjerne skiten" er litt tynt. Jeg kjenner dessverre disse folkene, og ønsker å være bombesikker på at jeg ikke gjør noe som kan komme etter meg og bite meg i ræva seinere. Det må være vanntett. Endret 4. februar 2015 av jonlem 1 Lenke til kommentar
eller Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Har ei etterlatt campingvogn i halvdårlig stand i hagen, som "arvegods" etter et vennskap som gikk på trynet. Jeg vet altså hvem som eier vogna (den er dog ikke registrert), men de viser ingen interesse for å komme å hente den. Det er også snakk om manglende betaling av leie for plassen vogna står på - irriterende nok kun en muntlig avtale - for nå ca et halvt år. Det er gitt et utall skriftlige beskjeder om at den må fjernes fra tomta, både per telefon, e-post og brev. 1) kan man anta at ei campingvogn kan sorteres under bestemmelsene om etterlatt løsøre ifm husleieloven §10-4? Eller er det litt mer i retning av et (registrert) kjøretøy, som jeg av erfaring vet at er litt mer jekkete å bli kvitt på lovlig vis? 2) hvis ja på pkt 1, hvor lenge er urimelig lenge, altså tiden jeg må vente på at vattskallene henter skiten sin, før jeg enkelt og greit kan selge vogna uten å risikere å tape en eventuell sak om beskyldning om å ha stjålet/underslått vogna deres på et senere tidspunkt? Noen som har tanker eller aller best; erfaring, om slikt? "Det er bare å fjerne skiten" er litt tynt. Jeg kjenner dessverre disse folkene, og ønsker å være bombesikker på at jeg ikke gjør noe som kan komme etter meg og bite meg i ræva seinere. Det må være vanntett. Hør med et bilbergingsselskap. Vet at slike om ikke annet kan fjerne biler for eiers regning. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Joda, har vært gjennom dette før når det gjelder biler. Er bare usikker på om ei slik litt halvrøten vogn stiller i samme kategori som en bil. Kanskje ikke dumt å sjekke med bilbergingsfolka forsåvidt, men det er nok annerledes da de bl.a ikke bare kan levere den til hugging og få vrakpanten. Det er vel mer tvert om når det gjelder campingvogner. Endret 4. februar 2015 av jonlem Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 bumper denne jeg ... Lenke til kommentar
muthalova Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Gå gjennom et parkeringsfirma og ta betalt for "parkeringsplassen" der vogna står... da vil de etterhvert hente vogna eller bade i bøter og muligens inkasso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå