Gå til innhold

Ytelsen identisk med 4x og 8x agp

zaico

Anbefalte innlegg

Mange har lurt på hvor stor ytelsesforskjell det er på 8x og 4x agp, jeg var litt nyskjerrig selv fordi maskina er ustabil med 8x agp. Så jeg kjørte en 3dmark03 test.

Ati Radeon 9800pro (uklokket) 4x agp: 5610

Ati Radeon 9800pro (uklokket) 8x agp: 5512

Merkelig nok er scoren høyere med 4x agp, ikke mye, men litt, skyldes helt sikkert noen programmer som surrer å går i bakgrunnen men jeg ser vertfall ingen grunn til å kjøre systemet med 8x agp, da det ikke er noe å hente på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:yes: Men mindre du skal kjøre spill i 2024x1581 oppløsning med 8xAA og 16xAA med alle detaljer og EAX advanced lyd, vil ikke 8x agp ha noe å si på ytelsen, kanskje om 5 år, men akkurat nå er jeg fornøyd med Radeon 9800 Pro kortet mitt som kjører på gode gamle KT3 Ultra 2 -4xagp.
Lenke til kommentar
Det er lenge siden det ble funnet ut at 8x AGP ikke hadde noe spesielt mer å gi enn 4x AGP.

Det er nettopp der problemet er, at det er disse gamle testene det blir referert til. Jeg sier ikke at det har noe stor betyding i dagens spill/tester, men det vil bli morsomt å se med f.eks HL2. Men når skjermkortet må ty til AGP minne så vil det uansett ha noe å si.

Jeg vet ikke hvordan det er med 3DMark03, men 01 har en feilmargin på +/- 100 poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...