Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP-server trøbbel

Anbefalte innlegg

Har satt opp Serv-U på en gammel pc. (En 300MHz, 64MB, 220GB) Den kjører WinXp Pro, og kjører i tillegg til Serv-U den innebygde web-serveren i Xp, som har kjørt helt fint i måndesvis nå. Har ADSL fra Telenor, (ihvertfall på de dagene det virker) og sitter bak en SMC router, hvor jeg har åpnet portene 20, 21, 80, samt 5000-5005.

For en tid siden fikk jeg ftp-serveren til å virke, men nå stanser alle innloggingsforsøk her;

WINSOCK.DLL: WinSock 2.0

WS_FTP Pro, Version 7.0, 2001.06.07

Finding host bilbogutt.xx.xx

Connecting to 80.213.114.100:21

Connected to 80.213.114.100:21 in 0.020, Waiting for Server Response

220 Våkner opp!

Host type (1): Serv-U

USER doos

331 User name okay, need password.

PASS (hidden)

230 User logged in, proceed.

Host type (I): Serv-U

PWD

257 "/f:" is current directory.

TYPE A

200 Type set to A.

PASV

227 Entering Passive Mode (192,168,123,210,19,137)

connecting data channel to 192.168.123.210:5001

connection timed out; the connection timed out while waiting for a response from the server.

PORT 192,168,0,211,34,169

200 PORT Command successful.

LIST

150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.

Kan ikke huske å ha gjort noe spess. for å kludre til innstillinger etc. Det virker for meg som passive-mode har problemer med å virke siden ftp-klienten forsøker å koble til lokal-ip'n istedet for internett-ip'n. (Selv om jeg tydelig har forklart Serv-U at "Allow passive mode data transfers, Use IP 80.213.114.100"

Har også forsøkt å kjøre ftp-servicen som ligger innbakt i Xp, men innloggingen stanser på nøyaktig samme sted. Kjører Norton Personal Firewall, men det samme skjer selv om jeg disabler denne.

Er ikke helt stødig i dette her, men har forstått det slik at Passive-transfere er nyttig når man må bruke NAT og har diverse Firewalls og denslags hindre.

Gode råd mottas med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører ip-update fra DynDns, med DirectUpdate. (Helt nødvendig siden telenor stadig sliter med å holde stabil forbindelse til et lite vestlands-sted kalt Volda... (og ikke spør meg hvorfor i all verden jeg er her!)) I allefall, så lenge jeg får kontakt med serveren min er vel ikke det problemet.

Dersom det er Norton som lager krøll burde den vel sluttet med det når jeg disabler den?

Og; 80.213.115.199 er ny ip. Den varer sikkert ut dagen.

Edit; og japp, kjører passive-transfere i den rangen ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...