Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med å trappe ned på truxal.

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Så over de siste årene har jeg trappet ned og sluttet med flere av medisinene jeg har gått med i forhold til angsten min.

Jeg gikk på en stor cocktail av Remeron, cipramil og Truxal, Remeronen ble borte i 2012, cipramilen før jul i 2014. Jeg tenkte nå å trappe ned på truxalen, ikke slutte, men trappe ned, jeg går på 40mg om dagen, jeg prøver bare å gå ned til 30, men får ganske store ubehagelige bieffekter av dette.

Jeg blir lett kvalm, jeg blir kvalm av å spise meg mett, og jeg blir veldig kvalm av lukter som hundedritt og lignende ting. Disse forsvinner etter en dag eller to så fort jeg går opp til 40mg igjen.

Jeg merker ikke angsten i seg selv, bare kvalmen, men jeg vet at på meg er kvalme og angst to sider av samme greie.

Noen som har opplevd dette selv, er dettte noe som går over er det bare abstinenser, eller må jeg rett og slett gå på denne dosen inntil videre.

Tror dere vanlig anti kvalme piller kunne funket om dette bare er abstinenser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hvis klorprotiksenbehandling avsluttes brått kan seponeringssymptomer sees. De mest vanlige symptomene er kvalme, oppkast, anoreksi, diaré, snue, svette, myalgi, parestesier, søvnløshet, rastløshet, angst og agitasjon. Pasienter kan også oppleve vertigo, vekslende varme- og kuldefølelse, og tremor. Symptomene starter vanligvis innen 1-4 dager etter avsluttet behandling og avtar innen 7-14 dager."

http://www.felleskatalogen.no/medisin/truxal-lundbeck-564882

Symptomene dine er helt normale som du ser. Blir det dog fryktelig plagsomt vil jeg råde deg til å heller justere litt opp igjen. Under seponering av slike medisiner skjer det tross alt ganske store endringer både fysiologisk og psykisk. Det kan derfor ofte være lurt å gi seg selv litt ekstra tid for å hindre unødig ubehag.

God bedring og lykke til videre! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...