Brattus Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Hei, er det noen måte å stoppe endring av tastaturspråk automatisk på?Har det på norsk, men når jeg går inn i Netbeans, så endrer det automatisk til engelsk, men jeg har ikke engelsk tastaturspråk på maskinen http://i.imgur.com/3I82cWJ.png Windows er på engelsk, men jeg ønsker at tastaturspråket skal være på norsk konstant, er dette mulig?Veldig irriterende at det bytter automatisk til engelsk når jeg går inn i et program, vet det er lett å endre ved ALT + SHIFT / WINDOWS + SPACE, men ønsker helst å slippe Endret 4. februar 2015 av Brattus Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Jeg har gjort det slik, da stoppet det problemet for min del. Altså fjern engelsk tastatur fra den listen. Du finner den under "Region and Language" i Control Panel på W7. Endret 5. februar 2015 av Nedward Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 Er det jeg og har gjort (bruker Win8.1 med Start8 for å "gjøre det om" til Win7.Det bilde jeg la med viser at det er kun Norsk som er med, men likevel endrer den til Engelsk når ej går inn i Netbeans... Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Noen som har andre forslag?Lastet ned IntelliJ for å bruke som Java IDE, og fungerte helt strålende en stund, men nå 7 timer senere, er det AKKURAT samme problemet. Den endrer til ENG når jeg går inn i programmet, og forblir ENG hele tiden.. Skal være bare 1 språk installert, så forstår ikke noen ting..Kontrollpanelet i Win8 er ikke likt det i W7, så får ikke opp den menyen du har Nedward Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Ett svar fra google søk sier: Try: Open control panel(Click Desktop Icon, take your cursor into the left bottom corner, right click, you will also find the control panel option or open Run box + R type control and Ok). Switch to all items view. Click Language. In the left hand side panel choose advanced settings. Uncheck the box under Switching input method that says Let me set a different input method for each app Windows. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Thanks, det funket nesten Nå bytter den vertfall tilbake til NNO når ej går ut av IntelliJ, MEN blir fortsatt engelsk tastaturoppsett inne i IntelliJ.Et steg nærmere vertfall Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 snip- http://samfunn.myhken.com/hvordan-bytte-sprak-i-windows-8 Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Men jeg skal jo ikke bytte språket i Windows?Skal forhindre at tastaturspråket blir byttet til engelsk når jeg går inn i visse programmer Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Prøver igjen:Noen som har en løsning?Tror jeg snart kommer til å kaste hele PCen til helvete om dette ikke blir fikset.. Umulig å holde på med IntelliJ når jeg har dette problemetIngen som kan ha vært bort noe lignende? Evt har en løsning? Finner ingenting når jeg søker på det, og det er så utrolig irriterende.. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Film som viser problemet. Og jeg har kun 1 tastaturspråk installert.Bruk kun ALT + Tab i filmen for å vise hva som skjer..Anyone? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 27. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2015 Da fant jeg endelig en løsning på problemet mitt.Jeg har hatt Nynorsk som tastaturspråk, og ved å legge til Norsk bokmål som tastaturspråk, så fikset det seg selv I don't know how, but it works! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå