Gå til innhold

Hvordan regne ut antall karakterpoeng/snitt? Sammensatt vitnemål.

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Heisann,

Jeg har et noe sammensatt vitnemål:

- 1. år allmenne fag

- GK + VK1 yrkesfag

- Fagbrev

- Allmennfaglig påbygning og generell studiekompetanse som privatist (på grunn av 1. året på allmenne fag var det ikke så mange fag jeg måtte ta)

- R1, R2 og Fysikk 1 som privatist

- 120 studiepoeng høyere utdanning

- Maksimalt med alderspoeng

Smart som jeg er, har jeg allikevel problemer med å regne ut snittet mitt. ;)

Noen som vet hvordan? :)

Jeg kom inn på et studie høst 2013 som hadde poenggrense 53,4 på hovedopptaket og 53,1 på suppleringsopptaket. Jeg sto på venteliste (nummer 3), så det kan kanskje være trygt å anta at det er mine karakterpoeng? Skulle allikevel visst hvordan man gjør dette.

Siden den gang har jeg 2 ekstra poeng for høyere utdanning.

Dvs, 55 karakterpoeng?

Av realfagspoeng har jeg 2 fra før av, men må ha to nye fag, noe som skulle gi meg 1 realfagspoeng ekstra. Da har jeg to å gå på. Eventuelt biologi da. Men vet ikke om det er verdt det i forhold til å forbedre fag.

Men la oss si at jeg da har 56 karakterpoeng.

Jeg trenger minimum 68 poeng for å komme inn på medisin. Er dette i det hele tatt mulig innenfor rimelig tid? Regner med jeg må ta opp en del fag og velger da selvsagt de enkleste.

Noen som vet om det er en rådgiver som eventuelt kan hjelpe meg å se litt nærmere på dette? Kanskje hos Sonans eller Bjørknes? Er noe jeg vurderer, men må finne ut hvor mye innsats det krever.

Har studert på høyere nivå i to år nå, så forhåpentligvis vil det være enklere å ta opp igjen fag.

Beklager lang tråd og på forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...