Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen funker ikke, slår seg på men så er det bare svart skjerm med en muse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er klar over at du ikke får aktivere windows 8 på den uten en gyldig ubrukt windows 8 lisens ?

Har aktiveringsprogram for windows 8 på minnepenn, som jeg har brukt på min egen pc. Så det blir ikke noe problem. :)
Det skal jeg ikke kommentere engang.

Det er faktisk inkludert en windows 7 home lisens til den maskinen (oem)

Det smarte er å bruke windows 7 coa som står under pcen sammen med en Windows 7 DVD og kjøre en phone aktivering hvis påkrevet.

Da sitter du med en lovlig nyinstallert laptop med clean windows 7.

Lenke til kommentar

Skal prøve flere ting når jeg kommer hjem fra skolen, kom gjerne med flere tips :D

det er vel dags for å ta ut harddisken :)

du skulle hatt en annen hd å testet med, men siden windows logoen vises, så vil jeg tro det er feil på harddisk, kjøp deg en ssd , da har du en sprek pc :)

du kan jo sjekke ved å kjøre med en rambrikke, først den ene så den andre, hvis det viser seg at hd er i orden

Lenke til kommentar

Skal prøve flere ting når jeg kommer hjem fra skolen, kom gjerne med flere tips :D

det er vel dags for å ta ut harddisken :)

du skulle hatt en annen hd å testet med, men siden windows logoen vises, så vil jeg tro det er feil på harddisk, kjøp deg en ssd , da har du en sprek pc :)

du kan jo sjekke ved å kjøre med en rambrikke, først den ene så den andre, hvis det viser seg at hd er i orden

Nå kom windows 8 greiene opp, og jeg valgte install now, og norsk språk. og nå står det setup is starting. Så får vente i spenning i mellom tiden. Visst ikke det funker skal jeg vurdere det med ssd.
Lenke til kommentar

Det er godt mulig at maskinen din ikke støtter Win8, så jeg ville forsøkt først med Win7 for å utelukke eventuelle nye feilkilder.

Se til at du kan lese hvert eneste tegn av Windows-nøkkelen på undersiden før du gjør noe som helst installering. Hvis den er slitt, så tror jeg det finnes program som kan hente ut nøkkelen. Men hvis du kommer så langt i installeringa av Win8 at du formaterer og sletter alt, så er håpet ute.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Nå funker pcen, spørs hvor lenge det holder i og med at den bråker mye ;) men tuuuusen takk for alle tipsene :D

Hva er det som bråker? harddisk som holder på å ryke eller høy viftestøy pga pc er full av støv og får ikke nok kjøling?

Lenke til kommentar

Nå funker pcen, spørs hvor lenge det holder i og med at den bråker mye ;) men tuuuusen takk for alle tipsene :D

Hva er det som bråker? harddisk som holder på å ryke eller høy viftestøy pga pc er full av støv og får ikke nok kjøling?
nei si det, det eser seg isåfall opp som om det høres ut som om det ligger en sten nedi der. Også blir den ganske varm. Endret av Turbo300
Lenke til kommentar

nei si det, det eser seg isåfall opp som om det høres ut som om det ligger en sten nedi der.
den er ikke konstant alltid sånn da, eller nesten under litt hardere oppgaver. Endret av Turbo300
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...