laneZ Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hei har tenkt meg og kjøpe en del "case stach". Har tenkt og kjøpe meg nytt kabbis. (Må ha plass til vannkjøling). Tenkte meg dette : Lepont kabinett, Aluminium, 3 Vinduer Eller dette : Lian Li Miditower, Aluminium, m/USB PC65 . Og så var det vannkjølingen. Tenkte meg og bygge et sett for ca 1500 kr foreløbig kun til CPU. Så jeg lurte på om noen kunne sette opp en liste ? Lurer også på siden jeg bare skal ha til CPU nå om det er lett og (oppgradere til chipset + gpu seinere) er dette mulig ? Hva må jeg isåfall gjøre da ? Mvh Daniel Lanes Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Litt lite kabinett, til vannkjøling.. men det går nok det.. du kan jo ta en titt i min post, vannkjøling til peltier, der ser du litt nede på første side hva jeg skal bestille i morgen.. Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Hva med dette oppsette ? CPU : AC vannblokk, CPU, "cuplex" 495,00 Pumpe : Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe 455,00 Radiator : AC radiator, "airplex EVO 240" 485,00 Tank : AC vanntank, "aquatube", Titan 475,00 Sammenlagt : 1910 + porto. Nå mangler jeg slanger og nippler osv. Vet egentlig ikke hva som passer osv. Noen som anbefaler noe ? Og noe annet jeg burde tatt med ? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Er veldig bra det, pent er det også... vifter til radiatoren kansje? Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Jepp. 2 stk av disse ? Titan vifte, alum., 134m³/time, 30dB(A) holder det ? Også var det slanger og nippler noen som vet hva som passer? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 De viftene holder sikkert.. kjøp Tygon slanger, de fra netconnectin, de skal vist være best.. men de er SINNSYKT dyre.. de passer både 3/8 og 1/2.. kjøp også de slangeklemmene i plast.. Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Ok vis jeg legger på de tygon slangene nå + slange klemmer så skal alt være i box ? Alt vil passe også ? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Mener det ja.. men er n00b innen vannkjøling selv, så..? send pm til snekkern eller skrue.. de hjalp meg godt.. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg hadde heller valgt EVO 120 radiatoren, og kansje dropet tanken... og kansje valgt Hydor L20 pumpa. Men det er opp til deg. Cpu blokk 500 Pumpe 200 Radiator 400 Slanger, slangeklemmer, vifte 400 Totalt 1500,- EDIT ; Og det LianLi toweret er SÅ UTROLIG MYE FINERE enn det over. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Kjøp mye større kabinett, har selv chieftec miditower med vannkjøling i, og det er TRANGT Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Så et Lian Li Fulltower, Aluminium, Sort PC75b er verd pengene ? Koster jo en tusing mere da. Noen andre "stilige" full tower's? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Skal du ha en radiator med plass til 2 120mm vifter vil jeg nok annbefale deg å kjøpe et bigtower. Sitter her med lianli pc61usb og det går greit med en enkel radiator i taket rett foran strømforsyningen og ekstern vanntank fra innovatek. Du får kanskje akkurat plass nok i taket på lianli 60 eller 61usb til en dual 120mm fra aqua computer men med vifter på blir det ikke mange cm ned til ide enhetene. Legg heller penger i et bigtower og du kan nesten hive inn hva du enn måtte ønske av stæsj. For å gi deg et inntrykk av hvordan det ser ut i min kasse kan du jo gløtte litt på disse bildene: hvor langt ned radiator+vifte når. Strømforsyningen i bakgrunn http://www.aaseboe.com/Bilder/vann/radiator2.jpg Eheim 1046 og litt slanger. Bak på kabinettet står innovatek sin tank montert http://www.aaseboe.com/Bilder/data/bak.jpg På skjermkortet: http://www.aaseboe.com/Bilder/data/skjermkort.jpg Om du velger en annen produsent en innovatek blir nok slangene dine noe tykkere en det jeg har på mitt, som bare er på 10mm. Har du få pci kort får du plass til pumpe og tank inni et midi tower, men jeg hadde omtrent fullt hk så ikke sjans. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Silikon slangene fra netconnection er de bra nokk? Funker Tygon slangene 3/8 på 1/2 nipler? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Funker Tygon slangene 3/8 på 1/2 nipler? ja.. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Men silikon slangene er billigere er det så mye forskjell? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Men silikon slangene er billigere er det så mye forskjell? De er MYE billigere.. de skal vist være mer fleksible og lettere å forme.. bestilte tygon slanger selv Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 tips : image&shapetech kabinetter fra www.microplex.no ...de er både store og billige Lenke til kommentar
clinton Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Ok vis jeg legger på de tygon slangene nå + slange klemmer så skal alt være i box ? Alt vil passe også ? Kan jo se her da..jeg synes ikke det var noe problemer med plassen. Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Vis du ser på dette bilde clinton : http://home.online.no/~annaul/pic/hjelp.GIF Kan du forklare hvor du har lagt : -Radiatoren -Pumpa -Tanken Og hvordan fikk du festa HDD der nede ? Og hvordan tank,raddis,pumpe har du ? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 lepont er på tilbud hos microplex så det er nok et bedre kjøp enn lianli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå