Trondj Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Hei Jeg får Cmos checksum error etter at jeg flashet biosen på pc'en, er det noen som har noen ide om hva dette kan være. Pc'en virker som den skal,men når jeg trykker DEL for å gå inn i bios setup ved boot får bare ett blått felt nederst på skjermen og markøren står å blinker øverst på venstre side og pc'en er låst. Har ett Abit KG7 kort med raid. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Prøv og resette biosen Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 20. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2001 hei hvordan resetter jeg biosen Lenke til kommentar
Colin Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Sjekk manualen til hovedkortet. Pål Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Sikker på at du har flasha med riktig biosversjon ? En kamerat av med gjorde nemlig den brøleren ... flasha bios med en versjon som var beregnet til ett annet hk ..... snakk om død pc hehe men fiksa det problemet med en "hotswap" Dvs jeg har en annen kamerat som har samme hk .... boota opp den PC-en ... reiv ut bios chipen ... satt i den feilflasha og flasha den med riktog bios versjon ... vips så hadde han fiksa d :smile: Lenke til kommentar
Trondj Skrevet 21. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2001 Hei igjen. Har fikset problemet, jeg tror det var at det kom noe støm inn på hovedkortet fra min USB port eller lydkortet eller fra skjermkortet fordi på disse har jeg eksterne strøm kilder. Når jeg trakk ut disse og gjorde hovedkortet helt strømløst å resatte Cmos minne (BIOS).Så staret jeg pc,en på nytt da kom jeg inn i Bios setup og fikk lagret på nytt til Cmos minne, da forsvant også Cmos Checksum error. Når virker pc'en som den skal Takk for forslagene dere ga meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå