Matryoshka Doll Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 hei, jeg går automasjon vg2, og har fått for meg at udokumentert fravær er fyfy, og det er det de som søker lærlinger først ser på. så kommer karakterene tilslutt. kan noen forklare meg hva de leter etter litt mer nøye. og hva synest arbeidsgiverne om dokumentert fravær? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Dokumentert fravær er gyldig fravær. Poenget med å se på hvor mye fravær du har er for å se om du skulker unna forpliktelser, og det gjør du jo ikke om du hadde en gyldig grunn til å ikke møte opp de dagene. Derimot så kan nok arbeidsgiveren skure litt om du har veldig mye fravær dokumentert eller ikke, om det er sannsynlig at du vil ha like dårlig oppmøte på jobben. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Arbeidsgivere liker ikke fravær generelt. Men har det en god forklaring er det greit. Er du 19 år, har noen timer fravær og kan vise til førerkort klasse B, samtidig som du forklarer at fraværet skyldes kjøretimer så er det i alle fall for bedriften jeg arbeider i en god grunn. Det samme om du har hatt lengre sykdom og slik. Men dog, ingen vil ansette noen som er mye syk. Generelt er fravær det samme om det kan dokumenteres som legitimt eller om det er skulk. For en bedrift innebærer fravær av en arbeidstaker ofte tapt omsetning og gjerne sykelønnskostnader. Hvis det er slik at du har mye fravær som er legitimt, forklar hvorfor i en bisetning i søknaden din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå