luistheghost Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 "Ilford Delta 100". Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Svært bra og flott dybde her. Liker godt det jeg ser her. Er det NIK silver effex eller DxO du bruker for å emulere analog film? Bruker selv begge deler. mvh Jan Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Takker for den, Jan! Dette er gjort i CS5. (Fargene er forskjøvet for å gjengi i dette tilfellet det som denne filmen "ser/føler", deretter blir RAW-fila, som nå ser temmelig sjuk ut, konvertert. Finpuss med "bomullspinnen" ...) -bjarte. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Takker for den, Jan! Dette er gjort i CS5. (Fargene er forskjøvet for å gjengi i dette tilfellet det som denne filmen "ser/føler", deretter blir RAW-fila, som nå ser temmelig sjuk ut, konvertert. Finpuss med "bomullspinnen" ...) -bjarte. Artig å høre litt erfaringer fra deg på dette temaet Olav. Bruker selv også til tider litt av den samme teknikken i LAB mode for å ekstremifisere fargene for å få det rette utgangspunktet før jeg begynner selve s/h konverteringen. Veldig interessant område hvor vi sikkert kunne delt mange erfaringer Jeg må jo innrømme at jeg er litt hekta på s/h konverteringsfaget - som ikke er direkte rett frem. mvh Jan 1 Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Flott natur/landskapsfoto i s/hv. Knallgod dybde og veldig bra komponert. Den store steinen i forgrunnen på h side, er et flott element for å få frem dybden. Du viser oss her at s/hv fint kan fungere til denne type bilder. Flottingz! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg