Xticy Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 jeg skal anskaffe meg peltier kjøling og lurer på følgene: 1 kan peltier kjøles med luft? 2 hva trenger jeg(strømforsyning osv)? 3 pris? 4 jeg tittet på en 172w og med en xp3000 som skal klokkes med peltier, hvilken temp får jeg? Håper noen kan svare en ivrig overklokkker som enda ikke kan så altfor mye Vil legge til at jeg har en slk 900 kjøle blokk med en papst 92x92 vifte Lenke til kommentar
sinnataggen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 jeg skal anskaffe meg peltier kjøling og lurer på følgene: 1 kan peltier kjøles med luft? 2 hva trenger jeg(strømforsyning osv)? 3 pris? 4 jeg tittet på en 172w og med en xp3000 som skal klokkes med peltier, hvilken temp får jeg? Håper noen kan svare en ivrig overklokkker som enda ikke kan så altfor mye Vil legge til at jeg har en slk 900 kjøle blokk med en papst 92x92 vifte Sorry dette er egentlig litt off topic men måtte bare spørre; Hvilke temperaturer får du med SLK900 og 92*92mm papst. Og hvilken papst har du. Har lukta litt på tilsvarende løsning selv... Kan desverre ikke svare deg på om å kjøre peltier med luftkjøler er noen god ide... Innbiller meg at du må ha et svært godt ventilert kabinett. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 http://forums.extremeoverclocking.com/show...&threadid=36894 Denne får du jo kjøpt. Intel AMD Recommended fan: 80 or 92mm mm fan with a minimum 68 CFM rating. Performance of the device is tightly dependant on the heat dissipation provided by the fan. Careful consideration should be given to the choice of fan, depending on the thermal load, and operating conditions. 80 CFM is recommended to meet the optimum specifications as described. Denne drar 80CFM som er anbefalt... men den vifta ville ikke jeg ha i nærheten av meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå