Gå til innhold

Skrive bok om psykisk helse


Anbefalte innlegg

Hei, vurder å skrive en bok om psykisk helse (hovedsakelig selvmords tanker etc.). Jeg har mistet 2 familie medlemmer som har tatt sitt eget liv. I tillegg har jeg hatt de samme problemene selv, jeg kan dessverre altfor mye om temaet. Derfor lurer jeg på om jeg skal skrive om en bok om dette. Trur dere det er en del mennesker som vil lese denne boka (Om språket er godt formulert etc.) ?Ønsker å nå mennesker med denne boka :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så leit... Er hovedsakelig to kategorier boka kan være i, fagbok eller livshistorie. Fagbøker om selvmord skrives stort sett bare av ledende fageksperter på området. En mulighet kan være å kontakte en fagekspert som holder på å skrive bok, og om mulig få et kapittel av boka.

 

Tror ellers det må gis ut som en livshistorie, der en skriver nøyaktig hva som hendte på en så spennende måte som mulig, og gjerne anonymisert så godt som mulig.

En bok omtrent etter en modell av "Takk det går bra - men MS-spøkelset herjer i meg".

 

https://bokelskere.no/bok/takk-det-gaar-bra-men-ms-spoekelset-herjer-i-meg/13746/

 

Hun står selv oppført som forfatter, så det kan virke som hun har klart å skrive boka selv og få den utgitt.

En del andre slike biografier er vel skrevet ved hjelp av en profesjonell forfatter/journalist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...