krutlerblå Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Det er nok ikke overoppheting som er grunnen. Men hvis jeg beveger på den litt brått, eller regelrett slår litt på den så skrur den seg av av seg selv. Dette skjer ofte når jeg bytter plass og skal sette den ned på bordet. Da skrur den seg av. Trodde først den slet med for høy varme, men nå er det klart at den ikke tåler å bli håndtert. Hva i all verden kan dette være for noe? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 gjelder dette både når lader er tilkoblet og ikke? Mistenker dårlig kontakt til batteri. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Er det mekanisk hdd i den? Eventuelt batteri som xClaymanx nevner. Lenke til kommentar
krutlerblå Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 gjelder dette både når lader er tilkoblet og ikke? Mistenker dårlig kontakt til batteri. Dårlig kontakt med batteri kan kanskje stemme, men hva kan sånt skyldes? Den har ikke fått noen harde støt så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
krutlerblå Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Er det mekanisk hdd i den? Eventuelt batteri som xClaymanx nevner. Hvordan finner jeg ut det? Lenke til kommentar
krutlerblå Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 gjelder dette både når lader er tilkoblet og ikke? Mistenker dårlig kontakt til batteri. Dårlig kontakt med batteri kan kanskje stemme, men hva kan sånt skyldes? Den har ikke fått noen harde støt så vidt jeg vet. gjelder dette både når lader er tilkoblet og ikke? Mistenker dårlig kontakt til batteri. Dårlig kontakt med batteri kan kanskje stemme, men hva kan sånt skyldes? Den har ikke fått noen harde støt så vidt jeg vet. det er en Acer Aspire V3-571G hvis det forteller noe. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Sjekk størrelse på C disken din. er det SSD vil den naturlig være på 120/256GB. Er det snurredisk vil denne ligge på 500/1000GB Ta av batteriet og se om det er dritt på kontaktpunktene. å skrape med et flattjern eller kniv forsiktig på batteriet for å få bort eventuell dritt. Lenke til kommentar
krutlerblå Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Sjekk størrelse på C disken din. er det SSD vil den naturlig være på 120/256GB. Er det snurredisk vil denne ligge på 500/1000GB Ta av batteriet og se om det er dritt på kontaktpunktene. å skrape med et flattjern eller kniv forsiktig på batteriet for å få bort eventuell dritt. Det er en kapasitet på 445 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 da har du mekanisk disk med 99% sansynlighet Lenke til kommentar
krutlerblå Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 da har du mekanisk disk med 99% sansynlighet Ok, men forteller det noe om hva feilen kan være? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 mulig at disken er sensitiv for bevegelse. Men jeg ville tro dette ville heller gi deg en bluescreen enn at den bare skrur seg av. Får du noen form for bluescreen? Lenke til kommentar
krutlerblå Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 mulig at disken er sensitiv for bevegelse. Men jeg ville tro dette ville heller gi deg en bluescreen enn at den bare skrur seg av. Får du noen form for bluescreen? Nope, den fungerer ellers greit. Skal nevnes at det ble sølt kaffe på den for et drøyt år siden så usb inngangene ble litt ustabile og dårlige. I tillegg er headset inngangen gåen, men frem til nå så har jeg ikke hatt noen problemer med skjerm eller annet. Men det skal bare en liten bevegelse til eller at jeg skifter stilling og lener meg litt over pcn når den er i fanget, så skrur den seg av..og problemet har oppstått de siste par dagene uten at noe har skjedd med pcn Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Kan være en kortslutning i en krets som ikke liker å bli flyttet. Om dette er tilfelle så er det desverre ikke stort du kan gjøre. Mulig også at det er støv som lager problemer. Støv er som sagt strømledende, så det er mulig at dette "hjelper" til på problemet ditt. Lenke til kommentar
krutlerblå Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Kan være en kortslutning i en krets som ikke liker å bli flyttet. Om dette er tilfelle så er det desverre ikke stort du kan gjøre. Mulig også at det er støv som lager problemer. Støv er som sagt strømledende, så det er mulig at dette "hjelper" til på problemet ditt. Skjønner, prøvde å blåse støv ut av den med et sugerør i går, men det kom liksom ikke noe ut. Men får vel rett og slett vurdere å bytte ut pc nå. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 får ikke nok trykk med sugerør. Du må eventuelt kjøpe trykkluft på boks, men jeg vet ikke om jeg hadde kastet bort pengene på slikt. Å levere den på verksted så vil de nok bytte HK, og muligens mer. Dette blir fort dyrt, så jeg ville nok ha sett etter en ny maskin. Finn en ok maskin med min 120Gb ssd så er du langt på vei Lenke til kommentar
krutlerblå Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 får ikke nok trykk med sugerør. Du må eventuelt kjøpe trykkluft på boks, men jeg vet ikke om jeg hadde kastet bort pengene på slikt. Å levere den på verksted så vil de nok bytte HK, og muligens mer. Dette blir fort dyrt, så jeg ville nok ha sett etter en ny maskin. Finn en ok maskin med min 120Gb ssd så er du langt på vei Det skal jeg gjøre, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå