Smilodon Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 ÅJ! kom nettop på noe... vil ikke kobber og aluminium (som hardisker blant annet er laga av) reagere med hverandre? eller er dette bare i strømsammenheng? hvis du lager alt av kobber så vil jo kabinettet bli relativt stille da... kobber er et tungt metall vettu'.. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 takker for svar (og link) men kobert og hd ene skal ikke vere borti kvarandre siden jeg skal bruke strikk og la hdene henge et par cm fra bunnen av kabinetett skal gå og høre om jeg kan få kjøpe/få kobber på shipsindustriplassen Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 takker for svar (og link) men kobert og hd ene skal ikke vere borti kvarandre siden jeg skal bruke strikk og la hdene henge et par cm fra bunnen av kabinetett skal gå og høre om jeg kan få kjøpe/få kobber på shipsindustriplassen Skaff deg en platesaks om du skal jobbe med kobber. Samt, kobber blir grønt etterhvert, så hiv på litt klarlakk når du er ferdig for å forhindre korrosjon. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 takker for svar (og link) men kobert og hd ene skal ikke vere borti kvarandre siden jeg skal bruke strikk og la hdene henge et par cm fra bunnen av kabinetett skal gå og høre om jeg kan få kjøpe/få kobber på shipsindustriplassen Skaff deg en platesaks om du skal jobbe med kobber. Samt, kobber blir grønt etterhvert, så hiv på litt klarlakk når du er ferdig for å forhindre korrosjon. vill ikke klarlakk forhindre at kobberen "tar vekk varmen" ifra kobberen?? Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 kobber er eit metall som likar å gi frå seg elektron, dersom du tilfører nye vert det ikkje korrosjon. kobl minuspol på ei svak likestraumskjelde til koparen og du skal ha hindra korrosjon. ville også vere tøft med grønt kabbis dekt av eir. spør en kjemikar om det med likestraumskjelde, held på med 2KJ endå berre sjølv Lenke til kommentar
MagE Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 kobber er eit metall som likar å gi frå seg elektron, dersom du tilfører nye vert det ikkje korrosjon. kobl minuspol på ei svak likestraumskjelde til koparen og du skal ha hindra korrosjon. ville også vere tøft med grønt kabbis dekt av eir. spør en kjemikar om det med likestraumskjelde, held på med 2KJ endå berre sjølv ok... forsto 0,003 % av det (takker alikevel for svaret) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå