MagE Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 ser at det er mangen her som bygger trekabinett(meg og)men det neste kabinettet mitt lurer jeg på om kansje kan bli en pc i kobber som du "kobler" opp til en hjemelagd cpukjøler og garfikkortkjøler.men går det lett ann og kutte med stikksag i kober?, hvordan feste platene i hjørnene?, og trur dere at det kan bli bra? (ulempen med tre er at det er tungt,ingen joring og uorginalt (nå) Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 hvis du synes tre er tungt, bør du velge bort kobber, for det har mye større egenvekt enn tre, uansett hvilken tresort. på denne linken bygger DrSpawn ett kabinett med passiv kjøling. skal du ha lett kabinett som er orginalt, kan du jo lage ett i karbonfiber eller magnesium. tror jeg ikke mange som har Lenke til kommentar
MagE Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 tanken var at koberen skulle vere 1mm-3mm mens ett tre kabinett er opptil 12mm så der tar det litt "igjen" men takker for svar og link clubzoda men nå var meningen at jeg skulle lage et tøft kabinett med råå lydløskjøling Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Det finns ett nytt serietillverkat kabinett som bygger på din idé. Kylblock med heatpipes leder värmen från komponenterna (CPU, GPU, PSU, mm) till det flänsförsedda höljet. Inga fläktar överhuvudtaget. Pris: ca 10000:- /Olle Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 hmm...kunne vært morsomt dette da.....tenker du på å ha vann "på" hele kabinettet eller? hadde vært Sinnsvakt kult lykke til mvh NexteR Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 du kan gløyme å bruke stikksag på kopar, er for hardt. har prøvd(biltema sag og blader da) med skikkeleg utstyr kan det gå men då må du investere litt og då... baufil er din best venn når du jobber med kopar. driv å lage vannkjøling no.... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 (ulempen med tre er at det er tungt,ingen joring og uorginalt (nå) 1-Kopar kjemme til å bli like tungt. 2-Går fint å jorde med ein ledning mellom HDD/CD.ROM brønn, HK plate og PSU. 3-Jaok.. eller.. bedre enn chieftec vertfall! Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 du kan gløyme å bruke stikksag på kopar, er for hardt. har prøvd(biltema sag og blader da) med skikkeleg utstyr kan det gå men då må du investere litt og då... baufil er din best venn når du jobber med kopar. driv å lage vannkjøling no.... du snakker om? det går funker fett med stikksag Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 du kan gløyme å bruke stikksag på kopar, er for hardt. har prøvd(biltema sag og blader da) med skikkeleg utstyr kan det gå men då må du investere litt og då... baufil er din best venn når du jobber med kopar. driv å lage vannkjøling no.... hmm... er lettere å sage kobben en vanlig stål da... Kobber er litt "seigere" men det er veldig mykt så har du skikklig blad på stikksaga så går det utmerket... (må ikke bruke blader beregna for treverk da).. uansett: hvis du skal lage i kobber (som høres sinsykt stili ut, særlig hvis du polerer det ) 1: kobber er mykt, så du må nok ha ganske bra forsterkninger og tykke plater (2-3mm) 2: PRIS! tror kobber er svindyrt! 3. Vekt... kobber er tungt... 4: oksydering... ubehandla kobber blir svart etter en stund... du kan selvfølgelig lakke det med klarlakk etter at du er ferdig da men... sammenføyning skulle gå greit med kobber... få tak i propanbrenner og litt sølvtinn... skulle gå utmerket å lodde det sammen.. (må pusses litt i loddinga etterpå, hvis ikke vil så få tinnfarga flekker overalt) håper du bestemmer deg for å prøve dette... høres råstili ut! Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 du kan gløyme å bruke stikksag på kopar, er for hardt. har prøvd(biltema sag og blader da) med skikkeleg utstyr kan det gå men då må du investere litt og då... baufil er din best venn når du jobber med kopar. driv å lage vannkjøling no.... hmm... er lettere å sage kobben en vanlig stål da... Kobber er litt "seigere" men det er veldig mykt så har du skikklig blad på stikksaga så går det utmerket... (må ikke bruke blader beregna for treverk da).. uansett: hvis du skal lage i kobber (som høres sinsykt stili ut, særlig hvis du polerer det ) 1: kobber er mykt, så du må nok ha ganske bra forsterkninger og tykke plater (2-3mm) 2: PRIS! tror kobber er svindyrt! 3. Vekt... kobber er tungt... 4: oksydering... ubehandla kobber blir svart etter en stund... du kan selvfølgelig lakke det med klarlakk etter at du er ferdig da men... sammenføyning skulle gå greit med kobber... få tak i propanbrenner og litt sølvtinn... skulle gå utmerket å lodde det sammen.. (må pusses litt i loddinga etterpå, hvis ikke vil så få tinnfarga flekker overalt) håper du bestemmer deg for å prøve dette... høres råstili ut! Svart? Det blir väl grönt? //LD Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 det blir fint *grin* ... hvis du kan prinsippet om offeranoder, skulle det gå ganske greit... lodd fast en sinkbit eller gjerne flere Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Svart? Det blir väl grönt? //LD da skal du vente lenge vertfall Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Svart? Det blir väl grönt? //LD da skal du vente lenge vertfall Har god tid, jeg... Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 brukte DÅRLIGE biltema blad for metall. sleit so F. men sa jo at det var muleg med gode blad. ta deg ein tur på skraphandelen. der ha dei ofte mase kopar. kjøpte 10kg for 200 kroner for vannblokker(nok for ca 5-7stk). her i trondheim er det ein på lade med MASSE kopar. kg pris på ny kopar var 45kr viss eg ikkje hugser feil(ringte ein leverandør her i trondheim). på skrap handelen vart det 20kr kg må jo pussast uansett når du er ferdig med loddingen. blir ikkje det lettere å bruke vinklar i staden for å lodde saman alt ? Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 bor ikke så langt unna Lade jeg faktisk...hvor på lade er den der skraphandelen da? kune tenkt meg litt billig kobber jeg også .....(bli jeg rik så kommer det et digert prosjekt fra min side....har hatt en i planene en god stund nå) Lenke til kommentar
MagE Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 bur midt ute i ødeby så det er lite med skraphandlere her men en skipsindustriplass er her ("min" familiebedrift) som jeg kan få tak i noe men går det ann og sveise sammen (litt bedre enn lodig) og hvordan kan jeg få hd'ene til og vere helt stille? (må se tøft ut også) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 det blir nok stilig, samsung disker med noisecotrol elns i oppheng burde være lydløst Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg har også tenkt å lage et kabinett i kobber/messing som jeg skal ha i stua hvis man skal bruke platene som bærende konstruksjoner så blir 2 eller 3 mm i minste laget, men hvis man trikser litt så kan det gå.. Ikke usannsynlig at jeg kombinerer messing og kobber heller Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Virker som et spennede prosjekt, må i så fall lage en skikkelig worklog på det! Har gravd frem et lignende, prosjekt over hos PheatonForums.com, prosjekt: Cu³ -Prosjektet er ikke ferdig enda, men her er et lite stemmningsbilde av hvordan den blir. Fyren har ellers endel tips om hvordan jobbe med kobber, sjekk ut tråden! Etter suksess med kjølingen og "lydnivået" på "beQuiet", går jeg med tanker om å designe et tilsvarende system for "vanlige" HK, ikke mini ITX. Noe alà Zahlman sitt, som ble nevnt tidligere i tråden. -Det er Stillhet som er fremtiden! Lykke til! Audun Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) eh!! Dobbelpost! -Zorry!! :-) Endret 14. november 2003 av DrSpawn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå