Gå til innhold

kobber kabinet?

Anbefalte innlegg

ser at det er mangen her som bygger trekabinett(meg og)men det neste kabinettet mitt lurer jeg på om kansje kan bli en pc i kobber som du "kobler" opp til en hjemelagd cpukjøler og garfikkortkjøler.men går det lett ann og kutte med stikksag i kober?, hvordan feste platene i hjørnene?, og trur dere at det kan bli bra?

(ulempen med tre er at det er tungt,ingen joring og uorginalt (nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan gløyme å bruke stikksag på kopar, er for hardt. har prøvd(biltema sag og blader da) med skikkeleg utstyr kan det gå men då må du investere litt og då... baufil er din best venn når du jobber med kopar. driv å lage vannkjøling no....

Lenke til kommentar
du kan gløyme å bruke stikksag på kopar, er for hardt. har prøvd(biltema sag og blader da) med skikkeleg utstyr kan det gå men då må du investere litt og då... baufil er din best venn når du jobber med kopar. driv å lage vannkjøling no....

du snakker om? det går funker fett med stikksag

Lenke til kommentar

hmm... er lettere å sage kobben en vanlig stål da... Kobber er litt "seigere" men det er veldig mykt så har du skikklig blad på stikksaga så går det utmerket... (må ikke bruke blader beregna for treverk da)..

uansett: hvis du skal lage i kobber (som høres sinsykt stili ut, særlig hvis du polerer det :) )

1: kobber er mykt, så du må nok ha ganske bra forsterkninger og tykke plater (2-3mm)

2: PRIS! tror kobber er svindyrt!

3. Vekt... kobber er tungt...

4: oksydering... ubehandla kobber blir svart etter en stund... du kan selvfølgelig lakke det med klarlakk etter at du er ferdig da men...

sammenføyning skulle gå greit med kobber... få tak i propanbrenner og litt sølvtinn... skulle gå utmerket å lodde det sammen.. (må pusses litt i loddinga etterpå, hvis ikke vil så få tinnfarga flekker overalt)

håper du bestemmer deg for å prøve dette... høres råstili ut! :)

Lenke til kommentar

hmm... er lettere å sage kobben en vanlig stål da... Kobber er litt "seigere" men det er veldig mykt så har du skikklig blad på stikksaga så går det utmerket... (må ikke bruke blader beregna for treverk da)..

uansett: hvis du skal lage i kobber (som høres sinsykt stili ut, særlig hvis du polerer det :) )

1: kobber er mykt, så du må nok ha ganske bra forsterkninger og tykke plater (2-3mm)

2: PRIS! tror kobber er svindyrt!

3. Vekt... kobber er tungt...

4: oksydering... ubehandla kobber blir svart etter en stund... du kan selvfølgelig lakke det med klarlakk etter at du er ferdig da men...

sammenføyning skulle gå greit med kobber... få tak i propanbrenner og litt sølvtinn... skulle gå utmerket å lodde det sammen.. (må pusses litt i loddinga etterpå, hvis ikke vil så få tinnfarga flekker overalt)

håper du bestemmer deg for å prøve dette... høres råstili ut! :)

Svart? Det blir väl grönt?

//LD

Lenke til kommentar

brukte DÅRLIGE biltema blad for metall. sleit so F. men sa jo at det var muleg med gode blad. ta deg ein tur på skraphandelen. der ha dei ofte mase kopar. kjøpte 10kg for 200 kroner for vannblokker(nok for ca 5-7stk). her i trondheim er det ein på lade med MASSE kopar. kg pris på ny kopar var 45kr viss eg ikkje hugser feil(ringte ein leverandør her i trondheim). på skrap handelen vart det 20kr kg :) må jo pussast uansett når du er ferdig med loddingen. blir ikkje det lettere å bruke vinklar i staden for å lodde saman alt ?

Lenke til kommentar

bur midt ute i ødeby så det er lite med skraphandlere her men en skipsindustriplass er her ("min" familiebedrift) som jeg kan få tak i noe men går det ann og sveise sammen (litt bedre enn lodig) og hvordan kan jeg få hd'ene til og vere helt stille? (må se tøft ut også)

Lenke til kommentar

Virker som et spennede prosjekt, må i så fall lage en skikkelig worklog på det!

Har gravd frem et lignende, prosjekt over hos PheatonForums.com, prosjekt: Cu³

-Prosjektet er ikke ferdig enda, men her er et lite stemmningsbilde av hvordan den blir. Fyren har ellers endel tips om hvordan jobbe med kobber, sjekk ut tråden!

prop1.JPG

Etter suksess med kjølingen og "lydnivået" på "beQuiet", går jeg med tanker om å designe et tilsvarende system for "vanlige" HK, ikke mini ITX. Noe alà Zahlman sitt, som ble nevnt tidligere i tråden. -Det er Stillhet som er fremtiden! ;)

Lykke til!

Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...