Gå til innhold

Kondolanseprotokoll for Mobile Norway

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Hei alle sammen.

1.4.2015 legges Mobile Norways nett (242-05) ned, etter seks års ordinær drift. Mobile Norway fikk som kjent ikke tilstrekkelige frekvenser ved auksjonen i slutten av 2013. Som en konsekvens av dette har nettets eier, Tele2, valgt å stenge nettet ned.

Dette er en trist dag i norsk telekom. Derfor har jeg laget denne tråden slik at det som ønsker det, kan si noen ord ved veis ende for dette nettverket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde hatt Tele2 som operatør et par år i 2006 før jeg etterhvert gikk til One Call, via Netcom og Telenor(veldig kort tid). Tenker spesielt på Tele2, Dyrkorn sjefen lanserte noe som het "snakk med sjefen" og ettersom jeg hadde hatt en del tull med Tele2 tenkte jeg dette måtte jeg prøve. Så hadde kontakt med han via et par mailer og husker ikke så mye fra disse.

Likevel en ting husker jeg og det var:"Når vi får eget nett, da skal dataprisene ned."

(jeg hadde fått min første HTC smarttelefon.)

Vel, det ble ikke slik ;)

Jeg har hatt One Call som operatør i 3-4 år og tenkte jeg skulle se hvordan overgangen til netcom-nett var. Så langt alt bra, heller bedre enn dårligere.

Leser akkurat nå at Tele2 skal selge nettet til ice for å få godkjent kjøpet, så kanskje det ikke blir så galt?

Jeg vet ikke om ice har noen ambisjoner om mobiltelefoni.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Var ikke network norway veldig dårlig bygd ut, slik at dekningen hele tiden ble switca mellom to nettverk. Like greit da spør du meg, det holder med 2 nettverk i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...