Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Barberhøvel

Lord-

Anbefalte innlegg

Hei! Er 16 år gammel og har lyst på en barberhøvel men tørr hverken å spørre foreldrene mine om en eller å kjøpe en selv. Når jeg var i syden i sommer kjøpte jeg en barberhøvel og har brukt den helt til nå... Har ikke mye "skjeggvekst" men det begynner å komme nå. Har"lån" pappa sin barberhøvel nå noen uker, og vet dette er uhygenisk og ekkelt. Men hva skal jeg gjøre? Synes det er pinlig/flaut å gå innpå butikken å bare kjøpe en barberhøvel, dessuten vet jeg ikke hva som er bra og dårlig. Hva ligger egentlig en god barberhøvel på?

Endret av Lord-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av alle ting. Hvorfor i all verden skal det være flaut å kjøpe barberhøvel? Vær glad du slipper å kjøpe bind.

Hvis du vil være den tøffeste gutten i klassen driter du i Gillette og alle pengeslukene du får i butikken og går for et gammeldags barbersett. Det er bedre på alle måter. Innkjøpsprisen er litt høyere, men bladene koster en brøkdel av Gillette-kassettene, så du sparer det tidsnok inn.

http://www.barbershop.no/introsett-til-tradisjonell-barbering

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er ikke flaut. Men tror jeg kan skjønne hvorfor. Du føler at du "kommer der som en guttunge med dunhåra dine og skal leke mann"? Ikke tenk på det, som sagt, det er ikke noe å være flau over. Det er uansett vanlig/forventet at man begynner å barbere seg når man får dunhår, det er ikke noe vits å gå rundt med. Vent til du får skikkelig skjeggvekst.

Jeg fikk dunhår i konfirmasjonstiden, er 21 nå, barberer meg gjevnlig (hvis jeg gidder), men har enda ikke fått skikkelig skjegg over alt. For noen tar det lenger tid. Og når du bare har sånn halvveis skjeggvekst så er det ikke mye vits å la det vokse ut, med mindre du kan gjøre noe ut av det. Samme prinsipp som at de med måne barberer hele hodet.

Det beste er å gjøre som Isbilen sier, kjøp tradisjonelle barberhøvler og spar penger (koster litt mer første gang, men etter det vil det være mye billigere). Kjøper du på barbershop.no så slipper du å gå i butikken også. ;)

Her finner du guider om barbering og slikt. De har også videoer.

Som sagt, drit i Gilette...

Gilette < tradisjonell barberhøvel

Dyrt < billig og mer miljøvennlig

Bra < bedre

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Den dagen jeg måtte kjøpe graviditetstest for damen var flaut. En barberhøvel er jo ingenting.

Jeg bruker en Gillette fusion proglide med originale barberblader. Du får vel en startpakke med skaft og noen blader+batteri til 300. Noen butikker selger vel pakke med skaft, blad og skum også (type europris og lignende).

Anbefaler en reiseutgave av skum/gel. En stor boks holder over et år med mitt forbruk, ca 1-2 ganger i uka.

Av skum har jeg valgt gel fra Gillette (ikke skum). Har dårlig erfaring med Nivea sine barberskum, de gir mye utslett/irritert hud på meg.

Lenke til kommentar

Trodde sånt var standard å få til komfirmasjonen eller i det minste til 16 årsdagen.

kjøp ett skaft det følger med 2 blader, mack3 , koster ca 80 kr og en boks skum, du kan ta bussen til en annen del av landet å kjøpe hvis det er flaut, :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...