hekomo Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 De religiøse fascistene graver sin egen grav ved å bedrive slike perversiteter. Den dag de brenner en person av "feil" nasjonalitet som en Israeler eller en Amerikaner tror jeg det for alvor er slutt. Eneste grunnen til at de får fortsette er at det først og fremst er de stakkars kurderne som får gjennomgå som ikke har en egen nasjonalstat med ett sterkt militære i ryggen, men som opererer mer som en heltmodig geriljagruppe. Hva skal USA eller Israel gjøre da? Flere amerikanere er blitt henrettet foran kamera av IS uten at spådommene dine har gått i oppfyllelse. Ja og de var ikke seine med å begynne teppe-bombingen etter den halshoggingen: http://www.nrk.no/verden/_-1.600-drepne-av-usa-leia-angrep-i-syria-1.12224651 Men om de skulle dra den videre og begynne å brenne amerikanere levende tror jeg nok at vi får se en litt mer omfattende hevnaksjon enn det vi ser idag. Og Israel som har endel kortere troppeforflytting (ikke mange år siden de stod med en kjempehær ved Nilen i Egypt), vil nok gå all in om noe liknende skulle skje, hadde vel vært det beste for alle. Ikke minst for sivilbefolkningen i hele regionen på sikt. For det første skjønner jeg ikke hvorfor de skulle ta ekstra i på grunn av at noen ble brent i forhold til alle halshuggingene tidligere. For det andre skjønner jeg ikke hva du mener USA skulle ha gjort for å gjøre ende på Daesh (IS). Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 De religiøse fascistene graver sin egen grav ved å bedrive slike perversiteter. Den dag de brenner en person av "feil" nasjonalitet som en Israeler eller en Amerikaner tror jeg det for alvor er slutt. Eneste grunnen til at de får fortsette er at det først og fremst er de stakkars kurderne som får gjennomgå som ikke har en egen nasjonalstat med ett sterkt militære i ryggen, men som opererer mer som en heltmodig geriljagruppe. Hva skal USA eller Israel gjøre da? Flere amerikanere er blitt henrettet foran kamera av IS uten at spådommene dine har gått i oppfyllelse. Ja og de var ikke seine med å begynne teppe-bombingen etter den halshoggingen: http://www.nrk.no/verden/_-1.600-drepne-av-usa-leia-angrep-i-syria-1.12224651 Men om de skulle dra den videre og begynne å brenne amerikanere levende tror jeg nok at vi får se en litt mer omfattende hevnaksjon enn det vi ser idag. Og Israel som har endel kortere troppeforflytting (ikke mange år siden de stod med en kjempehær ved Nilen i Egypt), vil nok gå all in om noe liknende skulle skje, hadde vel vært det beste for alle. Ikke minst for sivilbefolkningen i hele regionen på sikt. For det første skjønner jeg ikke hvorfor de skulle ta ekstra i på grunn av at noen ble brent i forhold til alle halshuggingene tidligere. For det andre skjønner jeg ikke hva du mener USA skulle ha gjort for å gjøre ende på Daesh (IS). Skjønner du ikke det, ikke engang av å se den umenneskelige videoen? At alvorsgraden blir høyere når påført smerte i seg selv er ett poeng og man benytter menneskelig smerte og pinsel for å fremme sitt politiske og ideologiske budskap på en slik syk populistisk måte? Det er forskjell på drap, og drap utført ved bestialske handlinger. De ønsker å skape ondskap så omfattende at det utløser konflikt og krig. Foreløpig har utrolig nok vesten holdt seg i ro med å bombe mål og renske ut fienden for Kurdiske gerilja helter, håper det fortsetter slik og at Kurdere med hjelp av Jordan og andre arabiske allierte får bukt med problemet selv. Bare det er en seier for oss og ett tap for IS som jo ønsker en bakkekrig som da kan legitimere hatet mange allerede har for vestmaktene. Norge får gjøre det vi kan og tilby utstyr og ekspertise, men vår viktigste oppgave er nok her på hjemmebane hvor nulltoleranse for ekstreme religiøse grupperinger må bli normen. Alle "nordmenn" som kommer tilbake ifra Syria må pågripes og det må straffes hardt som ett eksempel til etterfølgelse. Man må vise alle potensielle norske terrorister at dette ikke er noe man slipper unna med og at det venter tøffe runder i retten og lange fengselstraffer for landsvik og/eller terrorisme. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Jeg vil si at det å skjære over halsen på en person er minst like bestialsk. Men kanskje vi er blitt "vant" til det. Uansett skjønner jeg fortsatt ikke hva du mener USA eller Israel skal kunne gjøre som de ikke allerede ville ha gjort hvis de kunne ha tatt knekken på Daesh. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) For det andre skjønner jeg ikke hva du mener USA skulle ha gjort for å gjøre ende på Daesh (IS).Tipper det å kalle dem Daesh istedenfor Islamic State vil fikse problemet. France's Foreign Minister Laurent Fabius said "This is a terrorist group and not a state. I do not recommend using the term Islamic State because it blurs the lines between Islam, Muslims, and Islamists. The Arabs call it 'Daesh' and I will be calling them the 'Daesh cutthroats." http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_State_of_Iraq_and_the_Levant At dette ikke stemmer overens med virkeligheten derimot er irrelevant http://www.foreignaffairs.com/articles/143043/audrey-kurth-cronin/isis-is-not-a-terrorist-group Endret 1. mars 2015 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Jeg vil si at det å skjære over halsen på en person er minst like bestialsk. Men kanskje vi er blitt "vant" til det. Uansett skjønner jeg fortsatt ikke hva du mener USA eller Israel skal kunne gjøre som de ikke allerede ville ha gjort hvis de kunne ha tatt knekken på Daesh. Det har pågått en diskusjon også i Amerika rundt mobilisering av bakkestyrker for å invadere Syria og på den måten renske ut IS sammen med arabiske bakkestyrker, istedenfor å fortsette bombekampanjen. Obama blir jo hudflettet ifra flere hold for sin "passivitet", om man kan kalle over 2500 bombetokt over IS posisjoner passivt... Dette er jo ett gedigent kostnadsspørsmål som sannsynligvis setter en demper for lysten på å sette igang en bakkeinvasjon. Man venter vel helst på at de arabiske landene (forutenom Kurderne som har sloss mot ekstremistene siden dag en), skal gå i front her og da heller bare med utstyr gitt av vesten og hjulpet av fly og bombeangrep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå