Hveding Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Hei. Jeg vil være klar for spill som The Witcher 3, The Division, Project cars bare for å nevne noen. Men jeg kan kun kjøpe 1 oppgradering! Dette er hva jeg har i maskin: HK: MSI Z87 MPOWER MAX AC Prosessor: Intel i5-4670K Skjermkort: Sapphire R9 290 4GB TRI-X OC Ram: Kingston HyperX Black 8GB 1600MHz CPU: Corsair CX 600W Jeg tenker at et nytt skjermkort vil være beste oppgradering, men er litt usikker på cpuen min.. Vil den holde mål til disse spillene ? Hjelp meg med din mening ! Takk på forhånd, Mvh Pat. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 En til 290 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Enig, Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4GBMen PSUen blir muligens for svak særlig for overklokking i tillegg, så du burde nok kjøpe EVGA SuperNOVA 850 G2Har du coolermaster 212 evo? I så fall har du muligheter å overklokke Cpuen. Da vil kjøpe ny cpu bli lite å hente. 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Holder med ny 750 og Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Din CPU holder i massevis. Om du har råd ville jeg valg GTX 980 over 290 CFX, siden du uansett bør ha nye PSU dersom du går for CFX. Du kan jo lese her og vurdere om du synes ytelsesforskjellen mellom 980 og 290 er verdt det. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 980 blir vel bare en marginell oppgradering, til utrolig mye penger. Hvis du ikke har SSD (en eller flere) i maskinen, hadde jeg gått for det. 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 - Legg til et skjermkort til - Mulig mere minne - Ny PSU som foreslått over - Klokk deg til 4,4 - 4,6 1 Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Mange gode råd, takk til alle så langt Er jo fult mulig for meg å selge skjermkortet jeg har før å så kjøpe nytt til rudnt 4500kr ca. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 PSUen jeg har holder vel mål så lenge jeg ikke ordner crossfire ? Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Har vannkjøling til prosessorn, slik ferdig bygget kjøpt fra komplett.. husker ikke navn. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Corsair CX 600W er ikke akkurat noe god strømforsyning men det bør gå så sant ikke du overklokker prosessoren så mye, men ikke regn med den holder særlig lengere en 1 år hvis du ikke er heldig, siden det er billigste brukbare PSU man kan få tak i omtrent. Så den er ikke anbefalt til overklokking. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Hvor mye har du tenkt å legge i denne oppgraderingen? Om du vil gjøre det enkelt så prøver du å selge 290'en, legge noe imellom å kjøpe deg et 980 som yter bedre og trekker mindre strøm, noe som sikkert PSU'en din vil sette pris på. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 PSUen har 3 års garanti, så burde holde de 3 årene ellers er det bare kreve ny for min del. Om jeg får 1500 før skjermkortet legger jeg selv inn 3000 kr. Enten en helvette av en cpu eller et greit skjermkort Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 https://www.komplett.no/zotac-geforce-gtx-970-4gb-physx-cuda/835647 Vil dette være en bra nok oppgradering å gjøre pcen min klar for nevnte spill ??? Lenke til kommentar
Corsair Johan Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Corsair CX 600W er ikke akkurat noe god strømforsyning men det bør gå så sant ikke du overklokker prosessoren så mye, men ikke regn med den holder særlig lengere en 1 år hvis du ikke er heldig, siden det er billigste brukbare PSU man kan få tak i omtrent. Så den er ikke anbefalt til overklokking. PSUen har 3 års garanti, så burde holde de 3 årene ellers er det bare kreve ny for min del. Om jeg får 1500 før skjermkortet legger jeg selv inn 3000 kr. Enten en helvette av en cpu eller et greit skjermkort Precis som Hveding säger så är de 3 års garanti på våran CX-serie, skulle de gå sönder inom den tiden så ersätter vi det. Om de uppstår coilwhine så byter vi ut de med. Så de är ingen fara. 3 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Corsair johan ville du anbefalt en cx til en 15k gaming rigg? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 PSU er jo noe man absolutt ikke skal ta lett på. Ville utvilsomt ha valgt AX serien for dette formålet eller en annen produsent. Lenke til kommentar
Corsair Johan Skrevet 6. februar 2015 Del Skrevet 6. februar 2015 Corsair johan ville du anbefalt en cx til en 15k gaming rigg? Personligen om jag skulle sätta ihop en 15k speldator så kanske jag skulle köpa ett lite dyrare nätagg än CX-serien då de är en budget-serie, kanske ett RM eller HXi istället. Men om man ska bygga en billigare speldator skulle jag kört på CX. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå