Gå til innhold

Hvordan bli syk


xYoloMolox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har nok skrevet at ungen er syk, uten at den har vært det.

ingen har tatt skade av det, 20 og 22 nå og kan ikke se noen har fått mén

Så du lot barna dine alltid få viljen sin?

 

Relevant da Skrotum skrev ''Følger du filosofien at man skal la barn få viljen sin hvis de nekter/ikke har lyst til noe, så gled deg til at du får barn''. Og det stemmer, av og til må man si nei og man kan ikke unngå absolutt alt man ikke synes er kjempebehagelig eller som passer deres ønsker. Livet er ikke slik.

 

Edit: Snakker IKKE om mobbing.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det vi vet er at det var snakk om prøve®.

Følger du filosofien at man skal la barn få viljen sin hvis de nekter/ikke har lyst til noe, så gled deg til at du får barn - eller la andre ta seg av slikt, for det høres ikke ut som barneoppdragelse er din styrke.

 

 

 

Så du syns det er greit at barn blir tvunget til å gå en plass der de ikke trives, som f.eks. at det er dårlig luft i klasserommet eller at de blir grovt mobbet, slik at de utvikler lungesykdom eller får alvorlige psykiske problemer resten av livet? Da håper jeg virkelig ikke at du har barn, eller at barnevernet kommer for å ta de fra deg.

Lenke til kommentar

Dette her blir for dumt, @FrihetensRegn.

 

Hvorfor drar du fram mobbing hver eneste gang når det tydelig blir påpekt i innleggene at det handler om å ikke dra til skolen pga. en prøve? Det er heller ikke slik at man må skrive at det ikke gjelder for mobbing og andre tilfeller som ikke er relevante i forhold tråden. Førsteposten er rimelig konkret.

 

Det skal være utrolig dårlig luft for at man skal utvikle lungesykdom! Og du drar jo bare fram særtilfeller som ikke er relevante i det hele tatt. Hva er det neste? "Det er gjørme foran inngangen til skolen", "Døra inn til skolen er tyngre enn vedkommende er vant til" eller "Det er ikke lov til å bruke sko i klasserommet og vedkommende liker ikke å gå uten sko"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

har nok skrevet at ungen er syk, uten at den har vært det.

ingen har tatt skade av det, 20 og 22 nå og kan ikke se noen har fått mén

Så du lot barna dine alltid få viljen sin?

 

Relevant da Skrotum skrev ''Følger du filosofien at man skal la barn få viljen sin hvis de nekter/ikke har lyst til noe, så gled deg til at du får barn''. Og det stemmer, av og til må man si nei og man kan ikke unngå absolutt alt man ikke synes er kjempebehagelig eller som passer deres ønsker. Livet er ikke slik.

 

Edit: Snakker IKKE om mobbing.

 

Det kan være tilfeller man må si nei, derfor skriver jeg til han at han må være bestemt, og han er da ikke 3 år heller, unger i skole bør tas på alvor, gjerne få lov til å ha hemmeligheter, og støtte fra foreldre, det gjør noe med tillit.

Det har hendt når jeg tenker meg om at unger har vært veldig trøtte på morgenen, da har vi gjort en deal, jeg skriver syk i melding til skolen mot at playstation blir skrudd av 1 time før. Selvfølgelig har de blitt forklart alvorligheten av dette. Det har fungert bra. Barneoppdragelse er ikke statisk tvang, det fungerer dårlig.

Nei er ett dårlig ord, dialog og forklaringer er det som fungerer

Lenke til kommentar

Dette her blir for dumt, @FrihetensRegn.

 

Hvorfor drar du fram mobbing hver eneste gang når det tydelig blir påpekt i innleggene at det handler om å ikke dra til skolen pga. en prøve? Det er heller ikke slik at man må skrive at det ikke gjelder for mobbing og andre tilfeller som ikke er relevante i forhold tråden. Førsteposten er rimelig konkret.

 

Det skal være utrolig dårlig luft for at man skal utvikle lungesykdom! Og du drar jo bare fram særtilfeller som ikke er relevante i det hele tatt. Hva er det neste? "Det er gjørme foran inngangen til skolen", "Døra inn til skolen er tyngre enn vedkommende er vant til" eller "Det er ikke lov til å bruke sko i klasserommet og vedkommende liker ikke å gå uten sko"...

 

Hva med å lese tråden før du skriver innleggene dine?

 

xYoloMolox skrev: jeg har add/adhd og jeg blir mobbet hver dag

 

Jeg vil si det er mer en god nok gunn til å holde seg langt unna den skolen til de har ordnet opp i problemene sine.

Lenke til kommentar

Det sto ikke i førsteposten. Og du startet å argumentere før han hadde skrevet om adhd og mobbing.

Du er god til å uttrykke poengene mine. "Førstepost" er et nøkkelord her.

 

Angående mobbingen, hva mer trengs det å si at han ikke skal dra på skolen før skolen tar grep? Hvis TS trenger hjelp med problemer som er direkte relatert til mobbing og adhd (psykiske problemer, hvordan få skolen til å reagere, ting man selv kan gjøre osv) så synes jeg at du skal lage en egen tråd for det slik at det blir lettere for folk å gi deg råd og tips.

Ellers så synes jeg at du skal få foreldrene dine til å sette seg ned med rektor og kontaktlærer og ta en prat.

 

@FrihetensRegn

Hva med å lese innleggene ordentlig og prøve å forstå innholdet før du svarer?

Endret av DaveSaves™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

har nok skrevet at ungen er syk, uten at den har vært det.

ingen har tatt skade av det, 20 og 22 nå og kan ikke se noen har fått mén

Så du lot barna dine alltid få viljen sin?

 

Relevant da Skrotum skrev ''Følger du filosofien at man skal la barn få viljen sin hvis de nekter/ikke har lyst til noe, så gled deg til at du får barn''. Og det stemmer, av og til må man si nei og man kan ikke unngå absolutt alt man ikke synes er kjempebehagelig eller som passer deres ønsker. Livet er ikke slik.

 

Edit: Snakker IKKE om mobbing.

 

Det kan være tilfeller man må si nei, derfor skriver jeg til han at han må være bestemt, og han er da ikke 3 år heller, unger i skole bør tas på alvor, gjerne få lov til å ha hemmeligheter, og støtte fra foreldre, det gjør noe med tillit.

Det har hendt når jeg tenker meg om at unger har vært veldig trøtte på morgenen, da har vi gjort en deal, jeg skriver syk i melding til skolen mot at playstation blir skrudd av 1 time før. Selvfølgelig har de blitt forklart alvorligheten av dette. Det har fungert bra. Barneoppdragelse er ikke statisk tvang, det fungerer dårlig.

Nei er ett dårlig ord, dialog og forklaringer er det som fungerer

 

Altså jeg skal ikke sitte her å påstå at alle voksnes ord er lov for barn, men det er faktisk slik at av og til så må barna bare skjønne hvorfor de ikke kan gjøre ditten og datten..

''Hvorfor kan ikke jeg få en e-cig?'', ''Hvorfor kan ikke jeg være lenge oppe?'', ''Hvorfor kan jeg ikke spise sjokolade til hvert måltid??'', ''Hvorfor må jeg passe meg rundt denne varme stekeplata??''

 

Enkelte ting er vanskelige for barn å forstå. De vil ikke forstå at de ikke får noe særlig næring av sjokoladen og at de vil få vondt i magen av å bare leve på det. De skjønner ikke hvorfor vi voksne kan være oppe mens de ikke får lov til det, og de vil ikke forstå med en gang hvorfor du ber dem være forsiktig rundt stekeplata.. så av og til får ett NEI holde i massevis. Vi skal ikke debattere med våre barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

har nok skrevet at ungen er syk, uten at den har vært det.

ingen har tatt skade av det, 20 og 22 nå og kan ikke se noen har fått mén

Så du lot barna dine alltid få viljen sin?

 

Relevant da Skrotum skrev ''Følger du filosofien at man skal la barn få viljen sin hvis de nekter/ikke har lyst til noe, så gled deg til at du får barn''. Og det stemmer, av og til må man si nei og man kan ikke unngå absolutt alt man ikke synes er kjempebehagelig eller som passer deres ønsker. Livet er ikke slik.

 

Edit: Snakker IKKE om mobbing.

 

Det kan være tilfeller man må si nei, derfor skriver jeg til han at han må være bestemt, og han er da ikke 3 år heller, unger i skole bør tas på alvor, gjerne få lov til å ha hemmeligheter, og støtte fra foreldre, det gjør noe med tillit.

Det har hendt når jeg tenker meg om at unger har vært veldig trøtte på morgenen, da har vi gjort en deal, jeg skriver syk i melding til skolen mot at playstation blir skrudd av 1 time før. Selvfølgelig har de blitt forklart alvorligheten av dette. Det har fungert bra. Barneoppdragelse er ikke statisk tvang, det fungerer dårlig.

Nei er ett dårlig ord, dialog og forklaringer er det som fungerer

 

Altså jeg skal ikke sitte her å påstå at alle voksnes ord er lov for barn, men det er faktisk slik at av og til så må barna bare skjønne hvorfor de ikke kan gjøre ditten og datten..

''Hvorfor kan ikke jeg få en e-cig?'', ''Hvorfor kan ikke jeg være lenge oppe?'', ''Hvorfor kan jeg ikke spise sjokolade til hvert måltid??'', ''Hvorfor må jeg passe meg rundt denne varme stekeplata??''

 

Enkelte ting er vanskelige for barn å forstå. De vil ikke forstå at de ikke får noe særlig næring av sjokoladen og at de vil få vondt i magen av å bare leve på det. De skjønner ikke hvorfor vi voksne kan være oppe mens de ikke får lov til det, og de vil ikke forstå med en gang hvorfor du ber dem være forsiktig rundt stekeplata.. så av og til får ett NEI holde i massevis. Vi skal ikke debattere med våre barn.

 

Ja og om dem ikke vil på skolen fordi de er trøtt for n´te gang, så kan det være på sin plass å skjære gjennom, men såvisst skal vi debattere med barna , finne gode løsninger, la de erfare, unger spør gjerne ikke om å få ta på stekeplata, selv om de vet så vil de erfare det

Men her blander vi alder veldig.

Når sigaretter og alkohol kommer i bilde , må man jo forklare det man vet på en god måte, at feks røyking er avhengighetsskapende veldig fort, og at det er veldig stor fare for at du vil slite med det livet ut, alkohol blir man gjerne ikke så fort avhengig i. ta deg noen øl, og drit i røyken kan være ett godt råd.

skummelt å være forelder :)

Lenke til kommentar

Det sto ikke i førsteposten. Og du startet å argumentere før han hadde skrevet om adhd og mobbing.

Du er god til å uttrykke poengene mine. "Førstepost" er et nøkkelord her.

 

Angående mobbingen, hva mer trengs det å si at han ikke skal dra på skolen før skolen tar grep? Hvis TS trenger hjelp med problemer som er direkte relatert til mobbing og adhd (psykiske problemer, hvordan få skolen til å reagere, ting man selv kan gjøre osv) så synes jeg at du skal lage en egen tråd for det slik at det blir lettere for folk å gi deg råd og tips.

Ellers så synes jeg at du skal få foreldrene dine til å sette seg ned med rektor og kontaktlærer og ta en prat.

 

@FrihetensRegn

Hva med å lese innleggene ordentlig og prøve å forstå innholdet før du svarer?

Åja, er det bare førsteposten som teller nå altså... det er idioti som dette som gjør at TS og andre ikke får den hjelpen de kunne fått her på forumet, pga. kverulanter som deg. TS vil ikke gå på skolen pga. flere nevnte problemer mens du henger deg opp i stahet og kverulering. Skjerp deg. Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Du forstår virkelig ikke. Du begynte å snakke om mobbing allerede før TS hadde nevnt det. Skrev selv før det at man på grunnskolen er lovpålagt å dra på skolen, men at mobbing selvfølgelig endrer på saken. Ser at jeg ikke har nevnt sykdom. Tar vel ikke lang tid før du skal kalle meg kvalm for å mene at barn skal dra på skolen selv om de er syke. Eller vent! Det hadde du gjort uansett, akkurat slik som på forrige side.

Ingen som har sagt at de er uenige i at man kan frastå i å dra på skolen hvis man blir mobbet!

 

Hvorfor tror du at jeg skrev at det er bedre hvis TS lager en ny tråd angående mobbe-delen? Kan det ha noe med at overskriften og førsteposten ikke nevner mobbing? Hvis han hadde laget en ny tråd med en slik tittel så er det lettere å få hjelp fra folk som har lignende erfaringer eller utdanning og ekspertise innenfor dette feltet (psykolog, sosionom, barnevernspedagog osv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det vi vet er at det var snakk om prøve®.

Følger du filosofien at man skal la barn få viljen sin hvis de nekter/ikke har lyst til noe, så gled deg til at du får barn - eller la andre ta seg av slikt, for det høres ikke ut som barneoppdragelse er din styrke.

 

Så du syns det er greit at barn blir tvunget til å gå en plass der de ikke trives, som f.eks. at det er dårlig luft i klasserommet eller at de blir grovt mobbet, slik at de utvikler lungesykdom eller får alvorlige psykiske problemer resten av livet? Da håper jeg virkelig ikke at du har barn, eller at barnevernet kommer for å ta de fra deg.

 

 

Var det det du fikk ut av det jeg skrev ja. Les det en gang til du.

 

Forøvrig har jeg 3 voksne lykkelige barn, så det bør vel si sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det vi vet er at det var snakk om prøve®.

Følger du filosofien at man skal la barn få viljen sin hvis de nekter/ikke har lyst til noe, så gled deg til at du får barn - eller la andre ta seg av slikt, for det høres ikke ut som barneoppdragelse er din styrke.

 

 

hadde ikke sendt mine barn til skolen vis de hadde blitt mobbet Endret av xYoloMolox
Lenke til kommentar

Det sto ikke i førsteposten. Og du startet å argumentere før han hadde skrevet om adhd og mobbing.

Du er god til å uttrykke poengene mine. "Førstepost" er et nøkkelord her.

 

Angående mobbingen, hva mer trengs det å si at han ikke skal dra på skolen før skolen tar grep? Hvis TS trenger hjelp med problemer som er direkte relatert til mobbing og adhd (psykiske problemer, hvordan få skolen til å reagere, ting man selv kan gjøre osv) så synes jeg at du skal lage en egen tråd for det slik at det blir lettere for folk å gi deg råd og tips.

Ellers så synes jeg at du skal få foreldrene dine til å sette seg ned med rektor og kontaktlærer og ta en prat.

 

@FrihetensRegn

Hva med å lese innleggene ordentlig og prøve å forstå innholdet før du svarer?

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i førsteposten da den er helt ubetydelig. Hovedproblemet hans er at han blir mobbet, noe du hadde skjønt om du hadde lest innleggene hans. Selvfølgelig vil ikke noen som føler seg mobbet gå på skolen, enten det gjelder prøver eller annet skolearbeid.

 

 

 

Det vi vet er at det var snakk om prøve®.

Følger du filosofien at man skal la barn få viljen sin hvis de nekter/ikke har lyst til noe, så gled deg til at du får barn - eller la andre ta seg av slikt, for det høres ikke ut som barneoppdragelse er din styrke.

 

Så du syns det er greit at barn blir tvunget til å gå en plass der de ikke trives, som f.eks. at det er dårlig luft i klasserommet eller at de blir grovt mobbet, slik at de utvikler lungesykdom eller får alvorlige psykiske problemer resten av livet? Da håper jeg virkelig ikke at du har barn, eller at barnevernet kommer for å ta de fra deg.

 

 

Var det det du fikk ut av det jeg skrev ja. Les det en gang til du.

 

Forøvrig har jeg 3 voksne lykkelige barn, så det bør vel si sitt.

 

 

Selv mishandlede mennesker kan bli "voksne lykkelige barn", men det betyr ikke at du er unnskyldt fra å mishandle dem. Å tvinge dem til å gå på en skole der de blir mobbet eller blir syke er en form for mishandling og slike foreldre bør ikke ha barn. Dessverre er det flere som tror at det å ha barn er en menneskerett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...