Gå til innhold

Hvordan bli syk


xYoloMolox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Og hvorfor vil du ikke på skolen? Det er ingen som tvinger deg til å gå der.

Det stemmer ikke. Barn er lovpålagt å fullføre grunnskolen.

 

 

Så om han velger å ikke gå på skolen i morgen så kommer det et SWAT team og henter ham? Javel.

 

Det kommer ikke et SWAT-team å henter deg om du pisser i offentligheten heller. Betyr ikke at det er lovlig.

Kommer nok en patrulje, men politiet har bedre ting å gjøre enn å lete etter skolebarn som skulker. Det er foreldrenes ansvar. Om foreldrene frastår fra å sende barnet til skolen (uten gyldig grunn altså) så er det de som får straff.

 

Logikken din er meget rar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes du skal gå til skolen imorgen jeg og ta engelsk prøva og evnt andre prøver. Gjør det du får til og vær fornøyd med deg selv at du ikke tok den enkel veien og skulket.

 

Lærere vil se om du evnt gjør det dårlig og det verste som kan skje er at du får hjelp til å bli bedre i fagene det måtte gjelde :)

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Og hvorfor vil du ikke på skolen? Det er ingen som tvinger deg til å gå der.

Det stemmer ikke. Barn er lovpålagt å fullføre grunnskolen.

 

 

Så om han velger å ikke gå på skolen i morgen så kommer det et SWAT team og henter ham? Javel.

 

Det kommer ikke et SWAT-team å henter deg om du pisser i offentligheten heller. Betyr ikke at det er lovlig.

Kommer nok en patrulje, men politiet har bedre ting å gjøre enn å lete etter skolebarn som skulker. Det er foreldrenes ansvar. Om foreldrene frastår fra å sende barnet til skolen (uten gyldig grunn altså) så er det de som får straff.

 

Logikken din er meget rar.

 

 

Min logikk er at det ikke er noen som skal tvinge et barn til å gå på skolen en dag de ikke vil. Jeg sa ingenting om hva som er lovlig eller ikke. Om du syns det er greit at et barn skal tvinges til å gå på skolen om han/hun ikke vil det, så syns jeg at det er din logikk som er rar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Og hvorfor vil du ikke på skolen? Det er ingen som tvinger deg til å gå der.

Det stemmer ikke. Barn er lovpålagt å fullføre grunnskolen.

Så om han velger å ikke gå på skolen i morgen så kommer det et SWAT team og henter ham? Javel.

Det kommer ikke et SWAT-team å henter deg om du pisser i offentligheten heller. Betyr ikke at det er lovlig.

Kommer nok en patrulje, men politiet har bedre ting å gjøre enn å lete etter skolebarn som skulker. Det er foreldrenes ansvar. Om foreldrene frastår fra å sende barnet til skolen (uten gyldig grunn altså) så er det de som får straff.

 

Logikken din er meget rar.

Min logikk er at det ikke er noen som skal tvinge et barn til å gå på skolen en dag de ikke vil. Jeg sa ingenting om hva som er lovlig eller ikke. Om du syns det er greit at et barn skal tvinges til å gå på skolen om han/hun ikke vil det, så syns jeg at det er din logikk som er rar.

"En dag de ikke vil" kan fort bli alle dager. Og siden grunnskolen er lovpålagt så skal barna sendes på skolen om de vil eller ei (er selvfølgelig ikke det samme om barnet er plaget av psykiske lidelser, mobbing osv).

 

Om en person sier til foreldrene sine at h*n ikke vil dra til skolen den dagen pga. en prøve, tror du da at de foreldrene vil være spesielt begeistret? Å ikke dra på skolen fordi klassen har en prøve er ifølge deg en god nok grunn? Da kan man jo like gjerne bare hoppe over alle prøver..

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Og hvorfor vil du ikke på skolen? Det er ingen som tvinger deg til å gå der.

Det stemmer ikke. Barn er lovpålagt å fullføre grunnskolen.

Så om han velger å ikke gå på skolen i morgen så kommer det et SWAT team og henter ham? Javel.

Det kommer ikke et SWAT-team å henter deg om du pisser i offentligheten heller. Betyr ikke at det er lovlig.

Kommer nok en patrulje, men politiet har bedre ting å gjøre enn å lete etter skolebarn som skulker. Det er foreldrenes ansvar. Om foreldrene frastår fra å sende barnet til skolen (uten gyldig grunn altså) så er det de som får straff.

 

Logikken din er meget rar.

Min logikk er at det ikke er noen som skal tvinge et barn til å gå på skolen en dag de ikke vil. Jeg sa ingenting om hva som er lovlig eller ikke. Om du syns det er greit at et barn skal tvinges til å gå på skolen om han/hun ikke vil det, så syns jeg at det er din logikk som er rar.

"En dag de ikke vil" kan fort bli alle dager. Og siden grunnskolen er lovpålagt så skal barna sendes på skolen om de vil eller ei (er selvfølgelig ikke det samme om barnet er plaget av psykiske lidelser, mobbing osv).

 

Om en person sier til foreldrene sine at h*n ikke vil dra til skolen den dagen pga. en prøve, tror du da at de foreldrene vil være spesielt begeistret? Å ikke dra på skolen fordi klassen har en prøve er ifølge deg en god nok grunn? Da kan man jo like gjerne bare hoppe over alle prøver..

 

 

Det kan være mange grunner til at et barn ikke vil gå på skolen. Jeg syns det er kvalmt at du mener at et barn skal gå på skolen fordi loven sier det. Hva om barnet henger seg fordi det ble mobbet og tvunget å på skolen selv om han/hun ikke vil det? Er det greit, fordi loven sier at barnet skal gå på skolen? Hva om staten pålagte deg å drepe familien din, hadde du gjort det da, selv om det ikke hadde vært riktig, men loven sier det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er innholdet i parentesene usynlig for deg?

Uansett så er det irrelevant til tråden. TS vil ikke dra på skolen pga en prøve (nevnes ikke noe om sykdom i forkant som gjør at forberedelse til prøven har vært vanskelig. Da hadde kanskje foreldrene også vært enige i å stå over den dagen) som er ugyldig fravær og skulk.

Endret av DaveSaves™
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare være bestemt på at i dag skal jeg ikke på skolen, hvis ditt fravær ikke er veldig høyt fra før bør foreldrene ikke spør noe mer om dette.

Blir du mobbet så bare nekt å gå på skolen før det blir gjort noe med det, lett å si men mobbingen er ikke ditt ansvar å gjøre noe med, her er det andre som svikter

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...