Gå til innhold

Hva synes du om kristendommen?

56 stemmer

1. 1. Hva synes du om kristne? (det de tror på)

• Noe forbanna tull! (Er ikke kristen selv)
      29
    • Er kristen selv
      10
    • Jeg respekterer dem, men er ikke kristen selv
      17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Synd at Jesus må stå til rette for den bevegelsen som fulgte i kjølvannet av en spesiell periode i historien. Jeg kan ikke si at jeg elsker buddhismen, men jeg har kommet til at Buddha er elskverdig

Jesus er like lett å elske, men så var det nå det som fulgte ..

At kristendommen har makt er ubestridt, men samtidig urovekkende nok, fordi viktigheten av dogmet og avhengighet til det personlige ståsted i  "kristendommen" kan føre til tvang, kontroll og styring av omgivelsene

Lenke til kommentar

Kristendommer er like sann som alle annen religion, det vil si det er ingenting i deres påstander som har et eneste bevis og det blir derfor absurd å hevde at det som bibelen påstår er noen sannhet...

At kristendom er minst like farlig som all annen dogmatisk religiøs ideologi er historien et bevis for, der ingen annen religion har hatt så stor utbredelse med tvang, drap, svik og tomme løfter og trusler som kristendommen. Hundrevis av kulturer har blitt voldtatt, plyndret drept og utslettet i denne jesusens navn og milioner qav mennesker har lidd, blir forfulgt og drept over disse absurde påstandene som kristne har kommet med... Over 700 år med krig er et resultat av denne dogmatiske og idiotiske ideologien, der kristne ironisk nok har slått ihjel flere kristne enn noen andre ideologier eller livssyn har gjort, men du verden hvor forfulgte og stakkaslige da skal ha oss til å tro de er!!!

Jesus var ingen smart person og kom ikke med noe nytt. Alt sammen han liksom skulle ha sagt er rappet annet steds fra. Han var en dyreplager og en lite gjennomtenkt person og det er egentlig utrolig at kristne ser så opp til denne jesusen, for ikke var han i mot slaveri, han behandlet kvinner som annenrangs borgere, ville innføre innsnevringer på kjærlighet og var ikke foregangs person for noe som helst egentlig... Og opp i mot dagens standarder ville han kommer til kort i en hvilken som helst forsamling, da de alle fleste av oss aldri ville hverken truet eller sendt noen til evig tortur på det spinkle grunnlaget jesus lover evig tortur på...

Vi får jo høre at vi (som ikke tror på disse latterlige og primitive påstandene) ikke respekterer kristendom, men hva er det egentlig å respektere i kristen tro? De tror jo på ren overtro så lenge de ikke evner å bevise noen av påstandene de tror på og hvorfor skal vi respektere overtro?

Lenke til kommentar

Det er mulig at Jesus ikke kom med noe nytt. Det vet jeg ikke så mye om. Men han sa da noen ting som er bra? "Den som er uten synd, kan kaste den første sten", eller noe sånt, synes jeg var godt sagt. Og dette med at mennesket er ikke til for lovenes skyld, men lovene for mennesket skyld (og derfor kan de brytes), synes jeg også var godt sagt. Det virker for meg å være en virkelig moralsk holdning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis Gud har skapt verden og menneskene, hvorfor har han ikke skapt oss perfekt? Hvorfor er noen terrorister og kriger?

Er Gud en mann som sitter på en sky og bestemmer hva vi skal gjøre til en hver tid?? Hvorfor tror ikke kristne på evolusjon, når det er vitenskapelig bevist?

Lenke til kommentar

Jesus var ingen smart person og kom ikke med noe nytt. ....

Han var smart nok til å gjøre sitt liv til mange menneskers felles liv og slik strekke seg langt inn i fremtiden, til den tid han vil vekke opp alle de døde og holde dom, RWS

Lenke til kommentar

Men han sa da noen ting som er bra? "Den som er uten synd, kan kaste den første sten", eller noe sånt, synes jeg var godt sagt. Og dette med at mennesket er ikke til for lovenes skyld, men lovene for mennesket skyld (og derfor kan de brytes), synes jeg også var godt sagt. Det virker for meg å være en virkelig moralsk holdning. 

Dette med jesus, horen og den som kan kaste den første sten er IKKE i orginalene... Dette er tilføyd i etterkant av en eller annen, ergo en forfalskning...

Hvorfor er det en moralsk handling å bryte lovene gud selv har gitt, selv om de er aldri så umoralske? Hvorfor fremstår det som en moralsk handling?

Sannheten er at ingenting i bibelen er bedre enn menneskerettighetene og sekulære lover... Den umoralen man finner i bibelen er det bra at de kristne bryter selv om de i all sitt hykleri tror de følger bibelen til punkt og prikke... Ellers hadde de sittet inne alle sammen...

Evolusjon ville vært sant selv om en gud var beviselig sann... Dette kan selvsagt fornektes, men det koster i dag å offentlig gå ut å innrømme at man setter to tusen år gamle påstander foran moderne viten og kunnskap og det BØR det gjøre også... De aller fleste vil da ta et godt skritt tilbake fra vedkommende å la tulling alarmen gå og det er ikke til å komme fra at det er en riktig reaksjon også, for tenk på alt annet de også kan tro på av slikt sludder fremfor skikkelig kunnskap og viten? Personer som sier de stoler blindt på slike gamle påstander stoler jeg ganske enkelt ikke på og de mister min respekt rett og slett...

Kanskje derfor religiøse helt omgåes andre religiøse også, da det må være direkte slitsomt at folk hele tiden glor på deg med runde øyne og begynner å snakke deg etter kjeften, redd for hva annet de har av gude fantasier som de også er villige til å tro på og handle etter... 

Lenke til kommentar

Han var smart nok til å gjøre sitt liv til mange menneskers felles liv og slik strekke seg langt inn i fremtiden, til den tid han vil vekke opp alle de døde og holde dom, RWS

Denne primitive, ignorante og brutale gude fantasien er utdatert IHS, vi vet bedre enn å tro på slikt de fleste av oss i dag, heter opplysning det og opplysning er et effektivt våpen mot slike gude fantasier... Bare å ta deg en tur i kirken og gjøre litt matte på gjennomsnitts alderen på de som fremdeles gidder å høre på ørken løgnene om jesus det så skjønner du at denne fantasien som kalles kristendom er et saga blott innen kort tid.... Det har gått jevnt nedover med kristendom helt siden de ikke fikk lov til å tvinge disse mytene på folk lenger...

Og hvorfor tviholde på denne fantasien? Hva er vitsen? Kristendom knekker bena dine og tilbyr deg krykker og det må da være mye bedre å forbli frisk enn å ende opp som sin egen hykleriske undertrykker med sitt eget tankepoliti hele tiden svevende over seg... Nei IHS, er redd for at gude fantasiene om jesus er på vei ut, vel ikke redd akkurat, da det vil være en gledens dag når vi endelig har fjernet den siste resten av disse ignorante og fordummende mytene fra samfunnet og vi heller kan verdsette mennesker fremfor slike imaginære gude forestillinger...

Kristendommen kommer snart til å være der tor og odin er i dag... Mark my words...

Lenke til kommentar

Kristendommen kommer snart til å være der tor og odin er i dag... Mark my words...

Du har virkelig ikke skjønt noe ting RWS, hundrevis av millioner mennesker føler/opplever Jesu Kristi kjærlighet til dem. Han er ikke noen fjern gud, han er et menneske som viste den aller største kjærlighet til verdens mennesker. Det er null sjans for at dette noensinne dør ut. Dine "words" er null, opp i mot hans "words"

Lenke til kommentar

Du har virkelig ikke skjønt noe ting RWS, hundrevis av millioner mennesker føler/opplever Jesu Kristi kjærlighet til dem. Han er ikke noen fjern gud, han er et menneske som viste den aller største kjærlighet til verdens mennesker. Det er null sjans for at dette noensinne dør ut. Dine "words" er null, opp i mot hans "words"

Flertallet har tatt feil før de... Og de gjør det i denne saken også. Norge er et godt bevis på hvor rettferdig og inkluderende en stat kan bli om man dropper overtro og slike infame kontrollerende guder. Og her i landet har kristendommen sakte men sikkert mistet sitt grep, det har rett og slett ingenting av det gode å tilby, da den rett og slett er akterutseil på alle områder den før var enerådende pga tvang... Moralsk har aldri kristendommen vært, kun moraliserende, så heller ikke der er kristendom brukbar til noe nyttig.

Så hva skal vi med en så stupid himmeldiktator når vi ikke trenger en? Hva godt kommer ut av kristendom? Det er jo en ideologi som kun undertrykker og begrenser, både folks tanker, meninger og ikke minst kjærlighet, så hvorfor skal vi fremme den innsnevringen kristendom tilby når det er noe vi ihvertfall ikke trenger?  Gode mennesker gjør godt, mindre gode mennesker gjør mindre godt, men får å få gode mennesker til å gjøre mindre gode ting trenger man religion IHS, ingen tvil om det...

Lenke til kommentar

Folk trenger kjærlighet og det mye kjærlighet, derfor taper du mens Jesus Kristus vinner, RWS Det er ingen som tror på din "himmeldiktator" han har aldri funnets, bortsett fra i din vrangforestilling av Gud.

Hvem kjærlighet? Det eneste kristendommen kan tilby er en slags stockholms syndrom av kjærlighet, der man forelsker seg i "kidnapperen" og syntes saken, hvor enn hjerte skjærende falsk og lite kjærlighetsfull "budskapet" måtte være, er helt toppers...

Nei IHS, det er ikke kjærlighet jesus fremmer, men ren uforfalsket splittelse og intoleranse, det er ihvertfall det hans såkalte "ord" har ført til...  For det er jo soleklart for alle andre uten dette stockhols syndromet at kristendom ikke fremmer kjærlighet, men en innsnevring av kjærlighet og en misoppfattet kjærlighet, "kjærligheten" de kristne føler de må gi denne primitive og infame guden de tror på, hvis ikke.... Og når det kommer til nestekjærlighet er jo kristendommen rene vitsen, for de fremmer jo det stikk motsatte, der det er guden de tror på som skal ha alt, et menneske fra eller til betyr ingenting, ei heller kjærligheten de menneskene som ikke faller innenfor det skakk kjørte kristne "verdisynet" har til hverandre, slikt er jo bannlyst...

Som jeg sier, hadde dette "forbudet" vært reelt og faktisk omhandlet noen som lider unger det (pedofili, incest, dyresex...) så ville jeg forstått hvorfor denne guden går så hardt ut mot det (straffen for homofili er fremdeles døden med steining i følge bibelen...), men slik dette fremstår i dag er det kun moraliserende, en "moral" basert på en kjærlighetsløs mann ved navn paulus som også trodde på løgnene som denne jesus figuren, at dommedag var rett rundt hjørnet...

Og nei IHS, er ikke mine vrangforestillinger, dette er ting som faktisk står i bibelen og det eneste jeg gjør er å IKKE lide av stockholms syndromet og derfor heller ikke har noe behov for å pakke det inn og ALLTID gi kreditt til denne guden samme hva han er påstått å ha gjort... Så dette at du tror kristendommen står for noe godt er dine egne vrang forestillinger, for hva godt er det kommet ut av å tro på disse påstandene? Nei, akkurat, ingenting.... annet enn hykleri, forfølgelse og drap over noen verdiløse primitive påstander... og slike påstander kan vi klare oss HELT fint UTEN!!!

Lenke til kommentar

Folk trenger kjærlighet og det mye kjærlighet, derfor taper du mens Jesus Kristus vinner, RWS Det er ingen som tror på din "himmeldiktator" han har aldri funnets, bortsett fra i din vrangforestilling av Gud.

Hvem kjærlighet? Det eneste kristendommen kan tilby er en slags stockholms syndrom av kjærlighet, der man forelsker seg i "kidnapperen" ...

Enda et bevis på at du ikke har det minste begrep på hva dette dreier seg om, RWS Ingen er forelsket i Jesus Kristus, folk føler seg elsket av Jesus Kristus, de opplever hans selvoppofrelse på korset som et utslag av den aller største kjærlighet til dem, aldri har noen vist dem så stor kjærlighet, derfor er dette noe som ikke kan dø og gå over som du tror. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...