One 7 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Noen vet hvordan man mest effektivt og helsemessig kan tilpasse/herde seg til kulde og å slutte å fryse? Er vel en tynn linje mellom å klare å tilpasse seg og å bli sjuk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Vær mye ute i kulda Kroppen vender seg til kulde over tid, men det er minst like viktig å kle seg riktig Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Det viktigste for å holde seg varm er nok søvn, mat og vann. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Drit før du går ut. No kidding. Kroppen bruker energi på å varme opp dritten i tarmene dine. Energi som du trenger andre steder. Mine tips: Ta iskalde dusjer(cold showers har enormt mange gode effekter), vend deg gradvis til kulda (begynn i september) Vær bittelitt ukomfortabel med kulda hver dag. Løft vekter. Tren cardio. Gå på ski i kulda hjelper også. Skru ned temperaturen hjemme og vend deg til den. Det var -7 grader når jeg gikk ut i bilen i morges. Jeg merket ikke noe før jeg hadde kjørt en stund og synes hendene ble litt kalde. Først da kikket jeg ned på temperaturmåleren, og skjønte at det var kaldt. Disse tipsene hjelper garantert, men man må uansett være litt ukomfortabel en gang i blandt. Man blir ikke vant til kulda hvis man ikke er litt ukomfortabel. Akkurat som alle andre ting i livet. 1 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Ta iskalde dusjer(cold showers har enormt mange gode effekter), vend deg gradvis til kulda (begynn i september) Vær bittelitt ukomfortabel med kulda hver dag. Støtter forslaget til Hfthomas om å ta iskalde dusjer. Selv bruker jeg kun å ta iskalde dusjer og har gradvis blitt mer og mer herdet mot kulde. https://www.youtube.com/watch?v=qxz8QNqrzwY 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå