Alexlinga Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Hvordan er det med Dumpventil på en TDI? Passat 2000 modell. Er det en mulighet? Om det er, har noen en link til en dumpventil? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Ekte dumpventil på en liten TDI med lavtrykkturbo er... anti-klimatisk. Du får en liten fislelyd, som heller gir opplevelsen av mindre hestekrefter fremfor mer. Du kan derimot kjøpe kits som gir deg falsk dumpventil-lyd, som helt sikkert er mer aktuelt for deg, med mindre du er villig til å betale mer enn bilen din i en monsterturbo. Endret 3. februar 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Har du noe link til en slik en ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 http://www.ebay.com/itm/JDM-Car-Fake-Dump-Electronic-Turbo-Blow-Off-Hooter-Valve-Analog-Sound-BOV-/161567311805 Et eksempel. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Takk, passer alle slike på alle biler? og hva kobles de til egentlig? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Det er bare en elektrisk dings med en switch. Hiv den en plass på bilen, koble til strøm og legg opp ledninger til en knapp. Du kan sikkert hive en knapp under kløtsjen. Når det er sagt så vil den trolig ikke vare lenge, og du kommer nok neppe til å imponere noen. Endret 3. februar 2015 av Gavekort 3 Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Hehe, okei. Takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Dette er bare en trist tråd. 7 Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Hehe, daså Lenke til kommentar
Selle Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Ekte dumpventil på en liten TDI med lavtrykkturbo er... anti-klimatisk. Du får en liten fislelyd, som heller gir opplevelsen av mindre hestekrefter fremfor mer. Du kan derimot kjøpe kits som gir deg falsk dumpventil-lyd, som helt sikkert er mer aktuelt for deg, med mindre du er villig til å betale mer enn bilen din i en monsterturbo. Først av alt har diesel generelt høyere turbotrykk en bensin. At en normal dumpventil er anti-klimatisk har du derimot delvis korrekt i, den vil ikke lage lyd i det hele tatt da den aldrig åpner. På en bensinbil har du gassspjeld som lukker når du går av gassen. Da oppstår det vakum i innsugsmanifolden, det er dette vakumet som åpner dumpventilen. På en dieselbil er det ikke gasspjeld, det er aldri vakum i innsugsmanifolden, så dumpventilen vil aldri åpne. Dette er også årsaken til at du ikke trenger dump på diesel TS, vil du ha dump lyd, kjøp bensinbil Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Dette er bare en trist tråd. Heldigvis lett å reversere da. Jeg har sett verre ting, og vi har nå alle vært unge og hardcore på Need for Speed: Underground. Jeg synes selv at det er cheesy med slike ting, men nå har jeg fått en tilbakemelding her fra forumet at jeg er særdeles kresen når det kommer til modifikasjoner, så jeg tenkte jeg skulle være forsiktig med å uttale meg. Først av alt har diesel generelt høyere turbotrykk en bensin. At en normal dumpventil er anti-klimatisk har du derimot delvis korrekt i, den vil ikke lage lyd i det hele tatt da den aldrig åpner. På en bensinbil har du gassspjeld som lukker når du går av gassen. Da oppstår det vakum i innsugsmanifolden, det er dette vakumet som åpner dumpventilen. På en dieselbil er det ikke gasspjeld, det er aldri vakum i innsugsmanifolden, så dumpventilen vil aldri åpne. Dette er også årsaken til at du ikke trenger dump på diesel TS, vil du ha dump lyd, kjøp bensinbil Høyere trykk har de nok, men det er fortsatt en rimelig døv turbo. Jeg har hørt et par Skodaer med tilsvarende motor som har puttet på ekte dumpventil. Det kommer lyd, men det blir bare komisk. Endret 3. februar 2015 av Gavekort Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) På en bensinbil har du gassspjeld som lukker når du går av gassen. Da oppstår det vakum i innsugsmanifolden, det er dette vakumet som åpner dumpventilen. På en dieselbil er det ikke gasspjeld, det er aldri vakum i innsugsmanifolden, så dumpventilen vil aldri åpne. Dette er også årsaken til at du ikke trenger dump på diese Bortsett fra at du blander vakuum og turbotrykk, så har du rett; dumpventil har ingenting på en diesel-turbo å gjøre. Dumpventilen "dumper" turbotrykket i innsugsmanifolden ut til friluft når gasspjeldet (som man ikke har på en dieselmotor) stenger, så ikke den "trykkbølgen" skal forplante seg utover til turboen. edit: gasspjeldet sitter jo naturligvis foran manifolden ja, og på innsiden av det blir det vakuum... Endret 3. februar 2015 av Inge Rognmo 1 Lenke til kommentar
Selle Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Det er VAKUM som ÅPNER dumpventilen slik at den dumper TURBOTRYKKET til friluft eller tilbake før turbo (resirkulerende) Gavekort: Produktet i videoene hare en elektronisk styring som åpner dem, da det ikke er vakum i innsugsmanifolden, en vanlig dumpventil uten elektronisk styring lager ingen lyd hvis den er motert på en diesel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå