SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Hei, jeg har hatt noen problemer med pc min så jeg tok kontakt med Acer(tidligere packard bell som min pc er fra). Dem sa jeg måtte slette alt og installere på nytt. Jeg fikk tilsendt en bootable CD, to stk base CD'er og en norwegian language CD. Så når hun damen sier jeg skal slette alt? Hva vil det si? (how?) Kan jeg ikke bare putte inn en og en CD og følge det som skjer på skjermen? (Det finnes ingen instruks bok med, men så vanskelig kan det da ikke være?) Og når jeg da har installert på nytt, vil windows inkl. word, excel og alt være der fremdeles etter jeg har reinnstallert? (eller må jeg kjøpe/finne igjen gamle windows cd'er?) Damen jeg mailet med påstår at alt skal være i orden (inkl. windows nøkkelen skal være aktivert) da jeg innstallerer på nytt med CD jeg har fått, fordi pc min var forhåndsinstallert i butikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Gidder ikke skrive, så her har du en video: Husk å ta backup av det du ikke vil slette! Endret 3. februar 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Gidder ikke skrive, så her har du en video: Husk å ta backup av det du ikke vil slette! Takk for det, ja skal ta backup av alle bilder/dokumenter nå. Men jeg har fått fire CD? Ikke en windows CD men det blir kanskje det samme...tviler? Siden pc min er forhåndsinnstallert og ferdig i butikk har jeg ikke f.eks aktiveringskoden for windows, og det skulle aktiveres automatisk sa henne men jeg får bare prøve. Endret 3. februar 2015 av SuperSofie Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Takk for det, ja skal ta backup av alle bilder/dokumenter nå. Men jeg har fått fire CD? Ikke en windows CD men det blir kanskje det samme... Um, dersom du har fått fire CDer er det sikkert drivere osv. Det du gjør er å BARE installerer det du trenger, det vil si Windows 7 + drivere, og IKKE Acer programvare som er noe søppel. Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Takk for det, ja skal ta backup av alle bilder/dokumenter nå. Men jeg har fått fire CD? Ikke en windows CD men det blir kanskje det samme... Um, dersom du har fått fire CDer er det sikkert drivere osv. Det du gjør er å BARE installerer det du trenger, det vil si Windows 7 + drivere, og IKKE Acer programvare som er noe søppel. Poenget er jo at pc var forhåndsinnstallert så jeg har jo ikke noe windows 7 CD? I følge damen skal jo alt innstalleres automatisk (windows nøkkelen skal aktiveres automatisk også) hvis jeg innstallerer disse 4 Cd? Men for meg gir ikke det mening at det skal skje uten windows CD men det er kanskje innlagt i en av de cd'ene.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Poenget er jo at pc var forhåndsinnstallert så jeg har jo ikke noe windows 7 CD? I følge damen skal jo alt innstalleres automatisk (windows nøkkelen skal aktiveres automatisk også) hvis jeg innstallerer disse 4 Cd? Men for meg gir ikke det mening at det skal skje uten windows CD men det er kanskje innlagt i en av de cd'ene.. Høres veldig snodig ut. Du skal nok ikke trenge 4 CDer for den jobben. Er du dog sikker på at du ikke fikk med en Windows CD? Endret 3. februar 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Det er oem windows med spesifikt oem produsent PC oppsett av programmer og drivere. Produsentene leverer cd/DVD recovery sett ikke retail Microsoft os på retail DVD. Sett i CD/DVD nr 1 og boot maskinen med den . Gjør som damen sier . Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Poenget er jo at pc var forhåndsinnstallert så jeg har jo ikke noe windows 7 CD? I følge damen skal jo alt innstalleres automatisk (windows nøkkelen skal aktiveres automatisk også) hvis jeg innstallerer disse 4 Cd? Men for meg gir ikke det mening at det skal skje uten windows CD men det er kanskje innlagt i en av de cd'ene.. Høres veldig snodig ut. Du skal nok ikke trenge 4 CDer for den jobben. Er du dog sikker på at du ikke fikk med en Windows CD? Alle CD er hvite og ser omtrent helt lik ut, så hva de ulike inneholder kan jeg ikke svare deg på . Det står navnet på "pc" modellen og SCD og et nummer Bootable Disc 1.. En disc som heter det samme, som heter "RCD" et nummer BASE disc 1 og 2.. og en som heter LPCD 64bit Norwegian Disc 1 av 1.. SCD ? slett? RCD reinstallerings CD? og Language pack? <- Kanskje dvs. at alt er linet opp og klart? Eller er forkortningstolkningene mine helt på bærtur? Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Det er oem windows med spesifikt oem produsent PC oppsett av programmer og drivere. Produsentene leverer cd/DVD recovery sett ikke retail Microsoft os på retail DVD. Sett i CD/DVD nr 1 og boot maskinen med den . Gjør som damen sier . Den er ok! Så jeg skal ikke gjøre noe på forhånd var det jeg lurte på da siden hun sier slett alt først? Men jeg kan vel kanskje bare stappe inn cd nr 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Begynn med bootbar cd 1 selvfølgelig. Du far beskjed på skjermen når du skal bytte. Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Begynn med bootbar cd 1 selvfølgelig. Du far beskjed på skjermen når du skal bytte. Den er grei Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Bare sørg for å ta ut kopi av filer du skal beholde først. Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Begynn med bootbar cd 1 selvfølgelig. Du far beskjed på skjermen når du skal bytte. Bare sørg for å ta ut kopi av filer du skal beholde først. Ja tar kopi nå, men jeg må spørre en gang for mye enn for lite. Må jeg formatere pc først? Eller kan jeg putte discen inn når jeg har tatt kopi av det jeg skal beholde? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Er det Windows 7 Det ligger step by step instruksjoner her: https://neosmart.net/wiki/acer-recovery-disk/#Restore_instructions_for_Windows_7 Hvordan skal du kunne "formatere" først , med hva ? Jeg mener det er bare å starte recovery og den sletter alt på din hardddisk i prosessen. Endret 3. februar 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Er det Windows 7 Det ligger step by step instruksjoner her: https://neosmart.net/wiki/acer-recovery-disk/#Restore_instructions_for_Windows_7 Hvordan skal du kunne "formatere" først , med hva ? Jeg mener det er bare å starte recovery og den sletter alt på din hardddisk i prosessen. Takk. Jeg vet ikke hvordan jeg skal formatere først, har ikke satt meg inn i hva det er en gang. Jeg kan så og så ingenting med det her, haha! Da starter jeg Takk. Spør vel her om jeg sitter fast hehe Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Du får fortelle hvordan det går da. Uansett utfall. Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Du får fortelle hvordan det går da. Uansett utfall. Har litt trøbbel.. Sendte deg en PM. Første CD inneholder bare mapper med ulike filer... argh Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 du må sette inn CD å starte maskina på nytt så skjer magien Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) du må sette inn CD å starte maskina på nytt så skjer magienJasså ja.. teit de ikke kunne sende med meg en instruks da .. haha da prøver jeg Nå var magien i gang ja, håper resten er like lett.. Endret 3. februar 2015 av SuperSofie Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) du må sette inn CD å starte maskina på nytt så skjer magienVet du hvilken av cd "boot cd og base disc1 eller language Pack disc jeg skal sette i når det står sett inn system disc?? Edit : var boot cd også spurte den om language rett etter .. Mye bytting her Endret 3. februar 2015 av SuperSofie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå