Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP

Anbefalte innlegg

Jeg har en FTP server stående hos meg, og denne fungerer utmerket.

Men i det siste er jeg lei av at alle downloader fra meg, uten å uploade noe til meg, og jeg synes det er dumt at folk spiser opp linjen min uten at jeg får noe tilbake for det.

Alle brukere logger seg inn med brukernavn og passord, og selve ftp serveren er styrt av Windows 2000 sin egen innebygde IIS.

Det jeg lurer på, er om det går ann å sette en begrensing på hvor mye båndbredde den enklete bruker skal få, og om det går ann å sette på "quota", slik at de må uploade for å få lov til å downloade.

Kan dette gjøres med IIS, eller er det nødvendig å bytte FTP-server?

I så fall, hvilket program?

Serveren kjører ikke AD, kanskje det jeg leter etter finnes der.

Har ikke lyst til å kjøre opp en AD, for så å finne ut at det ikke finnes der alikevel.

Noen som vet dette med sikkerhet?

Takker for all hjelp jeg kan få her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar så langt, og nå har jeg prøvd både Serv-U 4.1.0.3 og BulletProof FTP Server (G6) 2.21.

Jeg er like fornøyd med dem begge, og begge gir meg den funksjonaliteten jeg leter etter, pluss en hel haug med andre funksjoner jeg kanskje trenger senere.

Men så må jeg jo velge en av dem, men hvem?

Er det noen som har erfaring med en eller begge, som kanskje kan sette opp en for/imot liste for meg.

Da hadde valget blitt mye lettere.

BTW, er det ingen som vet om de funksjonene jeg savner, virkelig ikke finnes i IIS?? Hadde egentlig vært fint å slippe å kjøre 3'dje parts software når IIS virker så bra som den gjør. Noen som vet om disse funksjoner kanskje finnes i IIS 6, som kom med Windows 2003?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...