Gå til innhold

Via 4in1

Leo_

Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned en oppdatert Via 4in1 fra Aopens hjemmeside. Der sto det at jeg måtte avinstallere den gamle driveren før jeg installerte den nye. Her er det jeg blir usikker. Hvor finner jeg denne driveren/driverene? Er det bare å slette? På CDen som fulgte med HK var det en liknende installasjon, kan jeg bruke avinstallasjonen derfra?

Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La inn Via 4i1 for ikke lenge siden. Hadde nettopp flasha bios til nyeste versjon og tenkte at 4i1 måtte være en god ide. Det kunne også virke sånn helt til windowsME sa seg uenig. Systemet fryste etter 10-40 sek. Etter litt om og men, flasha bios på nytt (trodde kanskje det var der feilen lå), format c: og inn med WinME på nytt. Dette funka fint helt til 4i1 kom på nytt inn i mitt system.... Samma dritten. La så inn WinME igjen og ikke 4i1. Ingen problem.

Moralen er: forsiktig med 4i1 til winME. Kanskje er 98 bedre. XP er det ihvertfall.

Lenke til kommentar

Støtter fullt ut dine betraktninger angående via 4in1.

La in XP og 4in1, bare problemer, krasj og blåskjerm.

La in ME, fungerte fint, helt til jeg skulle "optimalisere" systemet med de siste 4in1.

Resultat: Maskina bruker 30 sek. lenger tid på å starte. Ingen forbedringer overhode.

Jeg tror at de på VIA sover, og skal passe meg vel for å velge deres chipset neste gang.

Lenke til kommentar

Min win ME var veldig ustabil uten 4in1. Den hang under filoverføringer internt i maskin, og overføringer fra digitalkamera osv. Etter install av 4in1 fungerer alt knirkefritt. Har også en bæerbar med ME og som også fungerer helt fint med 4in1. En ting som kansje er lurt er å installere 4in1 umiddelbart etter install av windows som beskrevet her;

http://www.viahardware.com/faq/ka7/faqdrivers.html

Lenke til kommentar

HEi!

La inn nyeste 4i1.driverne, og nå får jeg en feilmelding hver gang jeg starter WINXP.. Et eller annet "query registry failed, contact manufacturer"... svada, svada. Har avinstalert, instalert på nytt, lagt inn gamlere versjoner osv. osv. Det kommer ikke bort!!!

(WD80-disken klikka rett ettter at jeg hadde lagt inn de nyeste driverne første gang... den er grei nå, men..)

Hva gjør jeg for å få bort denne drittfeilmeldingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...