Thoto79 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Religionen viser seg ifra sin verste side: Sky News kommenterer: https://www.youtube.com/watch?v=ZUSvdYImUu0 At ikke verdensamfunnet allerede har kostet på seg det som trengs for å knuse denne religiøse terror bevegelsen begynner å bli skandaløst. Håper presset blir så stort på myndighetene i Jordan at de må angripe med full styrke, kanskje mye å håpe på når halve Jordans befolkning visstnok støtter IS... Endret 4. februar 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Heksebrenning. Synes jeg har hørt det i forbindelse med en annen religion også... Ja, terror uansett begrunnelse, bør slås hardt ned på. 1 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Heksebrenning. Synes jeg har hørt det i forbindelse med en annen religion også... Ja, terror uansett begrunnelse, bør slås hardt ned på. Poenget at det skjer ikke den dag i dag.Islam er maaaange år bak det moderne samfunnet i vesten. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Så videoen av brenningen nettopp. Kjenner jeg blir en smule irritert på IS. Jeg skriver "irritert" i redsel for å kunne bli oppfattet som å komme med hatefulle ytringer. Synes det var rart at han ikke plasserte seg lengst bak i buret for å unngå flammene lengst mulig. Han hadde kanskje fått beskjed om dette. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Så videoen av brenningen nettopp. Kjenner jeg blir en smule irritert på IS. Jeg skriver "irritert" i redsel for å kunne bli oppfattet som å komme med hatefulle ytringer. Synes det var rart at han ikke plasserte seg lengst bak i buret for å unngå flammene lengst mulig. Han hadde kanskje fått beskjed om dette. "Irritert" må være tidenes undersdrivelse... Om man blir kritisert for hatefulle ytringer mot disse gale hundene så er det noe alvorlig galt her. Siden nå må da grensen være nådd! Når lander bakkestyrkene som renser midtøsten for disse svina lurer jeg på. Forhåpentligvis bare ett tidspørsmål, verdensamfunnet kan da ikke sitte å se på at denne ondskapen brer seg videre. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Ingen har fått med seg at "brenning" ikke er en godkjent henrettelses metode i henhold til islam. Så dettte kan like gjerne være med på å underminere isil Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 4. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2015 Ingen har fått med seg at "brenning" ikke er en godkjent henrettelses metode i henhold til islam. Så dettte kan like gjerne være med på å underminere isil Det er riktig, ikke engang i Islam er dette greit og dette kan fort bli begynnelsen på slutten for dem. Vet nesten ikke helt hva de ville med dette, om de ville skremme Jordan ifra videre motstand, vekke oppmerksomhet ifra verdensamfunnet eller om det var en slags syk rekrutterings video. De viste ihvertfall helt tydelig at man ikke kan forhandle med terrorister. Om verden er det man håper den er, så går de under som en direkte følge av denne ekstreme ondskapen de viser. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Ingen har fått med seg at "brenning" ikke er en godkjent henrettelses metode i henhold til islam. Så dettte kan like gjerne være med på å underminere isil Han ble vel formelt sett steinet? Det var en gravemaskin som slapp stein inn i buret i slutten av videoen. Jeg tror henrettelsen derfor var forskriftsmessig og på alle andre måter i orden. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Poenget at det skjer ikke den dag i dag.Islam er maaaange år bak det moderne samfunnet i vesten. Feil, massevis av mennesker blir brent levende idag. Eldgamle religiøse tekster vil for alltid være maaange år bak det moderne samfunnet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Håper i grunnen at IS skyter mot Israel, da resultatet ville være at Israel går inn i Irak og Syria med full bakkestyrke. Hadde også vært en fin måte å skape bond mellom Iran og Isreal som da ville stått på samme siden i striden. Håper dog det stemmer som flere skriver i tråden; at dette er slutten på IS, dog er jeg ikke overasket over hva dem bedriver. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 En kronikk som omhandler Jordans vanskelige situasjon: "Visstnok har De Forente Arabiske Emiratene trukket seg fra koalisjonen eller i det minste stanset sine flyangrep mot IS av frykt for å oppleve det samme som Jordan". Den åpenbare faren nå er vel at IS sin onde brutalitet faktisk fungerer som en avskrekkende faktor og gjør at de få arabiske landene som enda kjemper i koalisjon mot IS, faktisk trekker seg i frykt for represalier og ikke minst borgekrig. http://www.dagbladet.no/2015/02/04/kultur/meninger/kommentar/utenriks/jordan/37535614/ Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Ingen har fått med seg at "brenning" ikke er en godkjent henrettelses metode i henhold til islam. Så dettte kan like gjerne være med på å underminere isil Han ble vel formelt sett steinet? Det var en gravemaskin som slapp stein inn i buret i slutten av videoen. Jeg tror henrettelsen derfor var forskriftsmessig og på alle andre måter i orden. Vei, vi kan spekulere så mye vi vil, men det er likevel ganske oppsiktsvekkende at de velger den ikke helt "stue rene" metoden. Man kan jo spørre seg hva det neste blir, og hvis de faktisk klarer toppe dette i grad av grafisk barbari, kan det hende at snøballen stopper opp. og da tror jeg at ekstremistene blir stående alene, og da er de vel ikke langt unna vår hoggestabbe, kanskje i form av ett fjernstyrt dronefly som slipper en sånn "passe smart" bombe i lakenhuet deres, og skulle det gå med noen ekstra huer, så vil vel vi her i vesten, sope den feilen under nærmeste teppe Hva er mest jævlig av å måtte se på en som blir brent til døde, eller måtte være med plukke opp levninger som ligger spredt som hamburgerdeig all over, og hvor noen av de levniongene er egne uskyldige venner og familie Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 Ingen har fått med seg at "brenning" ikke er en godkjent henrettelses metode i henhold til islam. Så dettte kan like gjerne være med på å underminere isil Han ble vel formelt sett steinet? Det var en gravemaskin som slapp stein inn i buret i slutten av videoen. Jeg tror henrettelsen derfor var forskriftsmessig og på alle andre måter i orden. Vei, vi kan spekulere så mye vi vil, men det er likevel ganske oppsiktsvekkende at de velger den ikke helt "stue rene" metoden. Man kan jo spørre seg hva det neste blir, og hvis de faktisk klarer toppe dette i grad av grafisk barbari, kan det hende at snøballen stopper opp. og da tror jeg at ekstremistene blir stående alene, og da er de vel ikke langt unna vår hoggestabbe, kanskje i form av ett fjernstyrt dronefly som slipper en sånn "passe smart" bombe i lakenhuet deres, og skulle det gå med noen ekstra huer, så vil vel vi her i vesten, sope den feilen under nærmeste teppe Hva er mest jævlig av å måtte se på en som blir brent til døde, eller måtte være med plukke opp levninger som ligger spredt som hamburgerdeig all over, og hvor noen av de levniongene er egne uskyldige venner og familie Damned if you do, damned if you don't... IS sin stygge plan er nok nettopp at Vesten ikke skal komme godt ut av dette uansett hva vi skulle finne på. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Ingen har fått med seg at "brenning" ikke er en godkjent henrettelses metode i henhold til islam. Så dettte kan like gjerne være med på å underminere isil Han ble vel formelt sett steinet? Det var en gravemaskin som slapp stein inn i buret i slutten av videoen. Jeg tror henrettelsen derfor var forskriftsmessig og på alle andre måter i orden. Vei, vi kan spekulere så mye vi vil, men det er likevel ganske oppsiktsvekkende at de velger den ikke helt "stue rene" metoden. Man kan jo spørre seg hva det neste blir, og hvis de faktisk klarer toppe dette i grad av grafisk barbari, kan det hende at snøballen stopper opp. og da tror jeg at ekstremistene blir stående alene, og da er de vel ikke langt unna vår hoggestabbe, kanskje i form av ett fjernstyrt dronefly som slipper en sånn "passe smart" bombe i lakenhuet deres, og skulle det gå med noen ekstra huer, så vil vel vi her i vesten, sope den feilen under nærmeste teppe Hva er mest jævlig av å måtte se på en som blir brent til døde, eller måtte være med plukke opp levninger som ligger spredt som hamburgerdeig all over, og hvor noen av de levniongene er egne uskyldige venner og familie Damned if you do, damned if you don't... IS sin stygge plan er nok nettopp at Vesten ikke skal komme godt ut av dette uansett hva vi skulle finne på. Vel, ingen vet, men jeg husker hvor happy jublende alle ekstremistene var etter at President Bush presterte å si noe så idiotisk som "God is with us", og åpnet nytt teater i Irak, 2003 (som om ikke Afghanistan var nok allerede ..) Ekstemistene mente at det var ett elendig sjakktrekk som passet dem midt i blinken, og jaggu ser det ut til at de fikk rett, dessverre .. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 Ingen har fått med seg at "brenning" ikke er en godkjent henrettelses metode i henhold til islam. Så dettte kan like gjerne være med på å underminere isil Han ble vel formelt sett steinet? Det var en gravemaskin som slapp stein inn i buret i slutten av videoen. Jeg tror henrettelsen derfor var forskriftsmessig og på alle andre måter i orden. Vei, vi kan spekulere så mye vi vil, men det er likevel ganske oppsiktsvekkende at de velger den ikke helt "stue rene" metoden. Man kan jo spørre seg hva det neste blir, og hvis de faktisk klarer toppe dette i grad av grafisk barbari, kan det hende at snøballen stopper opp. og da tror jeg at ekstremistene blir stående alene, og da er de vel ikke langt unna vår hoggestabbe, kanskje i form av ett fjernstyrt dronefly som slipper en sånn "passe smart" bombe i lakenhuet deres, og skulle det gå med noen ekstra huer, så vil vel vi her i vesten, sope den feilen under nærmeste teppe Hva er mest jævlig av å måtte se på en som blir brent til døde, eller måtte være med plukke opp levninger som ligger spredt som hamburgerdeig all over, og hvor noen av de levniongene er egne uskyldige venner og familie Damned if you do, damned if you don't... IS sin stygge plan er nok nettopp at Vesten ikke skal komme godt ut av dette uansett hva vi skulle finne på. Vel, ingen vet, men jeg husker hvor happy jublende alle ekstremistene var etter at President Bush presterte å si noe så idiotisk som "God is with us", og åpnet nytt teater i Irak, 2003 (som om ikke Afghanistan var nok allerede ..) Ekstemistene mente at det var ett elendig sjakktrekk som passet dem midt i blinken, og jaggu ser det ut til at de fikk rett, dessverre .. Helt riktig at det er faktorer som avler ekstremisme, som for eksempel Bush med sin utenrikspolitiske strategi og sitt lite gjennomtenkte "axis of evil" utsagn. Men det er ingen Bush ved roret lenger, Obama er jo knapt villig til å bruke roboter mot IS, langt mindre sette inn bakkestyrker. Det er ikke vår skyld at religiøse fanatikere finner på at de skal ha verdensherredømme og går fram med bestialske metoder for å nå det umulige målet, det er urimelig at vi skal ta noe som helst skyld i deres handlinger. Dette er forankret i religionen og kulturen deres, ikke vår. Det er også uakseptabelt at man ikke skal kunne påpeke nettopp dette som den største selvfølge i alle medier og fora i Norge. Man skal aldri være i tvil om skyldspørsmålet her. "The only thing necessary for the triumf of evil is that good men do nothing", og det er vel heller det som har forårsaket denne voldsspiralen og ført til den ondskapen og mangel på medmenneskelighet vi ser idag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå