Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er det plagiat?

Anbefalte innlegg

Har som oppgave på videregående å skrive et kåsseri.

Ettersom jeg lagde et kåsseri og fikk en 6-er på ungdommskolen lurte jeg på om jeg kunne bruke og levere den samme på videregående?

På ungdomsskolen brukte vi itslearning, på videregående bruker vi fronter.

Kommer den til å vise plagiat om jeg leverer nesten den samme teksten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig vil jeg tro at det regnes som plagiat - siden det er to forskjellige tilfeller.

En annen ting: Jeg vil tro at man på videregående skole har en noe høyere forventning til kvaliteten av en besvarelse, slik at man ikke kan regne med at den originalt gitte karakter repeteres - dersom man altså ikke hukes i plagiat.

Lenke til kommentar

Vil ikke kriteriene være strammet inn på dette nivået?

Det kan fort bli en 3er nå.

Du er vel bedre forfatter nå, levd lenger og reflektert og lært mer?

Ville tru det ble bedre nå.

Jeg spurte en norsklektor (dvs kona) nu sa njaa, tjaaaa det bør vel gå, men da burde læreren vite det i forbindelse med en evt plagiatkontroll, som fronter bruker (Ephorus)

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på du blir tatt i plagiat på det, men selv om du blir det så er det du som er forfatteren.
Du kan vel ikke bli tatt i å kopiere noe som er ditt eget?

Gjør den litt bedre å lever inn.

Endret av Mixam
Lenke til kommentar

Er det mulig å plagiere seg selv? Jeg ville trodd at det bare var å levere inn oppgaven og at det ikke var noen grunn til å skjule at den har vært levert inn før et annet sted.

Jeg har gjort dette på et universitet for noen år siden. Jeg brukte en oppgave skrevet på bachelorstudiet og leverte den inn på masterstudiet. Universitetet sa at dette ikke var plagiat så lenge jeg selv hadde skrevet teksten og at den ikke var publisert.

Plagiat dreier seg om å late som andres tekst er egen tekst, så jeg tror ikke dette er plagiat.

Lenke til kommentar

Har som oppgave på videregående å skrive et kåsseri.

Ettersom jeg lagde et kåsseri og fikk en 6-er på ungdommskolen lurte jeg på om jeg kunne bruke og levere den samme på videregående?

På ungdomsskolen brukte vi itslearning, på videregående bruker vi fronter.

Kommer den til å vise plagiat om jeg leverer nesten den samme teksten?

Jeg ville testet! Og kom tilbake med info om hvordan det gikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...