Gå til innhold

kjøling av et helt system

genesis

Anbefalte innlegg

Skal gå i innkjøp av et vannkjølingssystem,

hvor jeg blir usikker, er på dette området: (ettersom jeg skal overklokke)

blir det ikke elendig kjøling til de siste komponentene (skjermkort, chipsett) dersom vannet kommer fra cpu, det blir jo ikke særlig avkjølt i dette korte løpet.

sikter spesiellt til dette systemet:

KT12-L30Larger.gif

Jeg skal gå i innkjøp av de enkelte ting selv, for å holde prisen nede, men dersom jeg må kjøpe trippelt opp med pumper blir det jo litt pris.... :mad:

Så jeg lurte på om jeg heller skulle ha radiator mellom hver stasjon, for å videre gå direkte til neste "stasjon" (CPU, chipsett og GPU), vil dette fungere like bra/bedre?

Tenkte på radiatorer fra en bilhugger, vil det bli for stor motstand for en pumpe alene, å takle 3stk slike? Vil en pumpe klare 2stk, slike i et kortere løp? (si jeg brukte to stk radiatorer pr. sett kjøling, og det var tre, en for hver del (CPU,chipsett, GPU)

edit: fjerde posten min, tror jeg har fått et avkjølende kick på dette prosjektet

oxo:

hvor i systemet er det best å plassere radiatoren, dersom det bare er en, før eller etter vanntanken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenge slett ikkje 3 pumper eller noke. Det der skal kjøle alt ganske tilstrekkelig. Tempen etter CPU stiger som regel berre med et par grader, og 1/2 grad etter kvar av dei andre blokkene.. Om du kjøper det settet vil du ikkje ha bruk for å kjøpe noke anna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...