genesis Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Skal gå i innkjøp av et vannkjølingssystem, hvor jeg blir usikker, er på dette området: (ettersom jeg skal overklokke) blir det ikke elendig kjøling til de siste komponentene (skjermkort, chipsett) dersom vannet kommer fra cpu, det blir jo ikke særlig avkjølt i dette korte løpet. sikter spesiellt til dette systemet: Jeg skal gå i innkjøp av de enkelte ting selv, for å holde prisen nede, men dersom jeg må kjøpe trippelt opp med pumper blir det jo litt pris.... Så jeg lurte på om jeg heller skulle ha radiator mellom hver stasjon, for å videre gå direkte til neste "stasjon" (CPU, chipsett og GPU), vil dette fungere like bra/bedre? Tenkte på radiatorer fra en bilhugger, vil det bli for stor motstand for en pumpe alene, å takle 3stk slike? Vil en pumpe klare 2stk, slike i et kortere løp? (si jeg brukte to stk radiatorer pr. sett kjøling, og det var tre, en for hver del (CPU,chipsett, GPU) edit: fjerde posten min, tror jeg har fått et avkjølende kick på dette prosjektet oxo: hvor i systemet er det best å plassere radiatoren, dersom det bare er en, før eller etter vanntanken? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Du trenge slett ikkje 3 pumper eller noke. Det der skal kjøle alt ganske tilstrekkelig. Tempen etter CPU stiger som regel berre med et par grader, og 1/2 grad etter kvar av dei andre blokkene.. Om du kjøper det settet vil du ikkje ha bruk for å kjøpe noke anna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå