aaad Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hei! Er det noen som har stresset vilt med å få tak i 200FSB prosessorer til oppgradering av eldre hovedkort? Jeg prøvde lenge å finne en Tbird 1400/200 til mitt MSI K7T Pro2 hovedkort. Jeg gav opp og fikk til slutt fatt i en tilsvarende med 266FSB. Tanken var å "underklokke" den for å tilpasse 100BUS speeden, for så å gire opp multiplikatoren litt. De sene Tbirdene er faktisk ikke låst på multiplikatoren, så det så..! Da jeg monterte CPUen fikk jeg multiplikatorvalg mellom 10,5 og 15. Jeg prøvde med friskt mot å sette CMOS-instillingene til 14 x 100. CPUen reverserte til default settings på 10,5 (1050Mhz). Nedtur! Jeg gikk ned til 13x.....det funket..! Med en liten justering på BUS speeden, kjører den nå stabilt med 13 x 108 (1404Mhz). BINGO..! Fra Duron 700 til Tbird 1400.....TJO-BING..! Dette blir en slags under/overklokkings-balansering! Det kan være et forsøk verdt for de som ønsker at det gamle hovedkortet skal holde noenlunde stand et par år til! Kanskje jeg skulle prøve meg med en Athlon XP? mvh Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå