Gå til innhold

Takler PC-en din det siste Battlefield-spillet?

Anbefalte innlegg

Du kan neppe ha spilt Hardline.

Det er vel et av BF spillene med minst destruction over de siste årene, og generelt veldig nedtonet i forhold til BF4.

Bare ikke tro det går glattere fordi det er mer simpelt, det kjører faktisk tyngre.

Nå var svaret mitt generelt myntet på "Hardline og lignende spill som tar i bruk destruction over større landområder " Du har faktisk rett i at jeg ikke har spilt Hardline , har kun hatt muligheten til å se andre spille det og ikke så mye tid til det heller. Forhåpentligvis får jeg mer tid når tvillingene mine på 2 år blir litt større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ikke noe som heter for mye ram...

joda du har rett i det. men jeg har f.eks kun 8 GB ram og det holder lenge selv om jeg har en god del krafigere gpu og cpu en han jeg komenterte på. så hvis jeg ikke trenger 16 gb så har jo han ikke bruk for det heller. i spill da vel og merke.

Nå vet jeg ikke helt om du er klar over det , men vi har faktisk vært svært begrenset de siste årene over den "manglende" minnemengden på konsoller i forhold til mange av MP kartene som er laget (og til en viss grad SP spill ) , 32 bits Windows Xp / vista og treg overgang til Windows 7/8 64 bits med større minnemengder på både Gpu og System har også bidratt til at spillutviklerne har begrenset minnebruken så mye de kan.

Ser du nå på det som kommer i f.eks Battlefield Hardline og andre moderne spill så blir det langt mer vanlig at man ser at store landområder kan bli ødelagt på en måte som er både realistisk og ikke minst legger spor etter seg og ikke forsvinner etter en stund.

Det er mye som kan lagres i systemminne og brukes over tid , da er det kjekt at flere spillere ikke lenger har en begrensning på 4Gb systemminne og heller har masse minne til overs.

er helt enig med deg. spill burde brukt mye mer minne, bade system og video minne, er så mange spill der pop up objects er irriterende synlig. og ja er selfølgelig klar over at konsoller holder pc tilbake til de grader...konsoller er jo en pest for pc og pc folk, da det stopper utviklingen. bare håper sony og MS går konk snart :D

Lenke til kommentar

er helt enig med deg. spill burde brukt mye mer minne, bade system og video minne, er så mange spill der pop up objects er irriterende synlig. og ja er selfølgelig klar over at konsoller holder pc tilbake til de grader...konsoller er jo en pest for pc og pc folk, da det stopper utviklingen. bare håper sony og MS går konk snart :D

Er ikke så sikker på at du har helt rett her.

Du må huske alle de utallige millionene salg av konsoll-spill bringer inn til spillmakerne.

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette er positivt for hele spillbransjen da det soper inn penger til minimal innsats til glede for alle plattformer.

Lenke til kommentar

Du må huske alle de utallige millionene salg av konsoll-spill bringer inn til spillmakerne.

Jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette er positivt for hele spillbransjen da det soper inn penger til minimal innsats til glede for alle plattformer.

nei det gjør spillprodusenter late. for de får betalt for nesten hva som helst

Lenke til kommentar

nei det gjør spillprodusenter late. for de får betalt for nesten hva som helst

nettopp. nå pøser de ut spill i hytt og pine COD XX battlefield XX som bare er søppel. heller som før i tiden, færre men kvalitetsspill.

Lenke til kommentar

Jeg ser på det som at konsoll er en melkeku som bidrar sterkt til at spillbransjen holdes oppe. Selvsagt til glede for meg som PC gamer :)

åssen kan du si det når så å si alle pc spill er jalla konsoll porter som yter dårlig og er historieløse.

Lenke til kommentar

Hva er alternativet? Spill du lager selv? Værsågod gjør det bedre.

Dessuten fins det masse bra innen F2P særlig moba hvis man er interessert i slikt. Også en del fps.

alternativet er at konsoller forsvinner og at spill produsentene må legge en viss innsats i spillene sine for at pc spillere skal kjøpe dem.

Lenke til kommentar

Og når konsoller forsvinner hva tror du skjer med pengepungen til spillutviklerne da? Den blir til 1/5 sånn omtrent. Hva tror du skjer med spillene da?

De blir lansert med kortere mellomrom? De blir mer omfattende? De blir billigere? Mindre bugs?

Spill i dag er faktisk ganske billige. Noen spill til SNES og N64 kostet rundt 800 kroner og det er lenge siden. En ny stor tittel i dag koster cirka 500.

Nå er de jo så heldig at de selger til 5 plattformer også inntil videre.

3

4

360

X1

PC

(Wii)

Lenke til kommentar

Og når konsoller forsvinner hva tror du skjer med pengepungen til spillutviklerne da? Den blir til 1/5 sånn omtrent. Hva tror du skjer med spillene da?

De blir lansert med kortere mellomrom? De blir mer omfattende? De blir billigere? Mindre bugs?

Spill i dag er faktisk ganske billige. Noen spill til SNES og N64 kostet rundt 800 kroner og det er lenge siden. En ny stor tittel i dag koster cirka 500.

Nå er de jo så heldig at de selger til 5 plattformer også inntil videre.

3

4

360

X1

PC

(Wii)

jeg vet jo at konsoller ikke forsvinner. bar ønske tenking. men for 10-15 år siden da pc dominerte og konsoller var i en helt annen liga kom det flere gode spill. half life 2, far cry 1, doom 3, battlefield 1 og 2 var også bra. nå er det fifa 14 ? COD XX balttlefield XX. er ikke i nærheten av gamle klassikere.

alt handler dessuten ikke om penger. jeg betaler gjerne 1000 kr for et spill hvis det er av half life 2 kvalitet.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar

Jeg er også gammel nok til å huske slike spill selv om jeg ikke var så interessert på den tiden. Langt mer interessert nå.

Tror heller at du har gått i den gamle fella som heter nostalgi der du sier at alt var bedre før i tiden. Sånn er det ofte, og som regel er det feil.

Gå tilbake og spill de spillene nå og se hvor bra de er?

Lenke til kommentar

Jeg er også gammel nok til å huske slike spill selv om jeg ikke var så interessert på den tiden. Langt mer interessert nå.

Tror heller at du har gått i den gamle fella som heter nostalgi der du sier at alt var bedre før i tiden. Sånn er det ofte, og som regel er det feil.

Gå tilbake og spill de spillene nå og se hvor bra de er?

jeg spiller half life 2 enda. og far cry 1 har jeg ofte spilt om igjen. så har ikke noe med det å gjøre. ingen spill pr i dag har klart å overga historien til half life 2 f.eks. de eneste i dag som klarer å lage interesange spill er blizzard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...