Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal bli, hjelp?

Rubenevo

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er en 18 år gammel gutt som er ferdig med skolen nå til sommeren, jeg går medier og kommunikasjon med generell studiekompetanse. Så jeg får det :) I oktober skal jeg i Garden, men etter det vet jeg ikke hva jeg vil jobbe med!

Jeg vil ikke sitte stille på et kontor, jeg vil bruke kroppen aktivt :)
Er glad i natur og å bygge ting, noe innenfor det kunne vært interresant, jeg er også over middels interresert i bil, så det er også interressant! Liker både å drive med bil og kjøre bil, men generelt er jeg glad i å bruke kroppen!

Dessuten vil jeg ikke ha en jobb som er kveldsjobbing og helgjobbing, det er jeg lei fra jobbene jeg har hatt til nå, vil ha kvelder og helger fri :)

spesielt elektriker, tømrer, mekaniker (av en eller annen slag) og den type er av interresse. Men vet ikke hvordan jeg skal kunne bli dette nå som jeg snart er ferdig med vgs..

Altså, vil ikke ha en sittestillende jobb, vil ha noe som jeg kan bruke kroppen aktivt og som gir en god lønn og mulighet for karriereutvikling og å klatre i lønnsstigen osv

Hva ville dere anbefalt meg? :)

Endret av Rubenevo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en karriere i forsvaret? Mange stillinger der har stort sett fri på kveldstid og i helger.
Forsvaret har både tekniske og fysiske linjer som krever generell studiekompetanse, er på høyere nivå, gode mulighet for karriereutvikling og betingelsene er ofte veldig gode.

Luftforsvarets befalskole:
http://forsvaret.no/karriere/utdanning/lederutdanning/befalsutdanning/luftforsvarets-befalsskole

Hærens befaskole:
http://forsvaret.no/karriere/utdanning/lederutdanning/befalsutdanning/haerens-befalsskole

Du kan utdanne deg til alt fra lagfører i hæren til teknisk personell på F-16, til noe helt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...