DrDoogie Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Trenger å lære meg skikkelig ViM nå, og da er det jo kjekkest å sitte med en book foran seg og lese til øyet blir stort og vått. Vet jo at det finnes litt online, men det er ikke det samme som å holde ei bok i hånda. Såh, gode forslag? EDIT: Boka trenger å ha en rimelig fyldig seksjon som omhandler "programmering" i ViM. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Det er jo denne boka: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...=glance&s=books. Lastet den ned som .pdf selv, mye nyttig der. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 skolen+printer+stiftamaskin/hullemaskin og snorer? Lenke til kommentar
alive Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 må bare henge meg på A_N_K, VIM boka er veeldig bra. Har ikke kjøpt den selv, men lest den som pdf. Kjøpte selv Learning the vi editor som går gjennom basis VI features og mange andre VI kloner som feks: VIM, nvi, elvis, vile, etc.. iallefall også en bra bok.. - tror begge bøkene er å få kjøpt på diverse bokhandlere så man er ikke nødt til å handle over nett. Det hadde forresten vært veldig morro med en bra VIM seksjon i alinux når den kommer opp. Jeg skrev en liten innføring til VI/VIM tidligere som jeg mer enn gjerne donerer til alinux hvis det er interesse for det. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 O'Reilly pleier jo å være sikre investeringer. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Det hadde vært meget hendig alive, så kan jeg lære meg vim fra vår eg en side når den kommer opp Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg må få tørre å spørre hvorfor folk som har mulighet for å bruke grafiske miljøer, må på død å liv bruke avanserte ikke grafisk editorer. Hvis du må bruke vim, hvorfor bruker dere heller ikke gvim? Bebreider ingen, bare lurer. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Mange programmer tar seg pent ut i en gjennomsiktig aterm Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 @RolfOve: Nei, jeg vet ikke... har vel ikke sett behovet for gvim helt enda. Synes vel og det er kjekkest å arbeide mot konsollet når det skal konsentreres, det er alltid mye forstyrrende mas med det grafiske. @everybody else: Takker for forslag, "Vi Improved" er jo kjent. Men det er liksom dette med skript-programering av vim sitt grensesnitt som er artigst da. For eksempel har man jo vimcommander som en festlig sak. Selv spekulerer jeg da i om jeg kanskje kan piske litt på vim slik at det kan brukes til å utforme grensesnitt med, istedenfor ncurses mener jeg. Har vel opplevd litt tull med ncurses, men kanskje det bare er meg. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg må få tørre å spørre hvorfor folk som har mulighet for å bruke grafiske miljøer, må på død å liv bruke avanserte ikke grafisk editorer. Hvis du må bruke vim, hvorfor bruker dere heller ikke gvim? Bebreider ingen, bare lurer. Jeg bruker gvim også, men kan ikke si at jeg noen gang har brukt menyene der. Det hender jeg bruker "visual mode" men som oftest er det kjappere å kopiere blokker med tastaturkommandoene. Om du vil bruke vim, så er vel hele cluet å lære seg tastaturkommandoene, om ikke får man bruke en mindre verdig editor, som feks emacs ... *Bare kødda* Lenke til kommentar
alive Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hvis du må bruke vim, hvorfor bruker dere heller ikke gvim? Personlig bruker jeg gvim like mye som vim når jeg jobber med større prosjekter i X. gvim funker veldig bra og det er ikke mye forskjellen på de to. det er samme editor, bare i en litt annen pakning For nybegynnere er nok gvim enklere å bruke, siden man enkelt kan bruke menyene med musa. Nå er en av grunnene til at jeg bruker (g)vim at jeg slipper å bruke musa, men en ting skal gvim ha, det er enklere å legge til script og bruke dem. - ikke alltid like enkelt å huske alle kommandoene til de diverse scriptene.. det er også mulig å "gjemme" menylinjen i gvim hvis man ikke ønsker den. Selv klarer jeg meg ikke uten scriptene: winmanager cvscommand jcommenter Jeg har prøvd diverse javabrowsere, men enda ikke funnet noen som jeg synes funker bra... har knotet litt med tanken på å lage et skript som lister opp metoder som finnes for en viss klasse (ala diverse IDEr)for java. Selv om jeg hater mange gui IDEr er det faktisk en feature jeg virkelig kunne tenke meg. - så hvis det er noe du også DrDoogie kunne tenke deg så hadde det vært et artig samarbeidsprosjekt Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg har prøvd diverse javabrowsere, men enda ikke funnet noen som jeg synes funker bra... har knotet litt med tanken på å lage et skript som lister opp metoder som finnes for en viss klasse (ala diverse IDEr)for java. Selv om jeg hater mange gui IDEr er det faktisk en feature jeg virkelig kunne tenke meg. Som Intellisense i Visual Studio mener du? Mener at de holder på å implementere noe sånt i KDevelop, ved hjelp av et verktøy kalt r++. Funderer på å legge inn KDevelop, og få det til å funke med KVim (skal være mulig). Intellisense (eller hva man nå kaller det) sammen med Vim, er noe jeg virkelig kunne tenke meg, Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Vim er meget greit å ha, spesielt til å redigere config filer (tenker VELDIG på configfiler på servere uten GUI, og XF86config ) Ellers så er det en digg editor som er lynkjapp, kan kjøres over ssh, har syntax highlighting og alt annet en nerd trenger Lenke til kommentar
alive Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Som Intellisense i Visual Studio mener du? Mener at de holder på å implementere noe sånt i KDevelop, ved hjelp av et verktøy kalt r++. Funderer på å legge inn KDevelop, og få det til å funke med KVim (skal være mulig). Intellisense (eller hva man nå kaller det) sammen med Vim, er noe jeg virkelig kunne tenke meg, Jeg har ikke brukt Visual Studio (bank i bordet , men vært bort JBuilder, Netbeans og Eclipse. - men tror du skjønner hva jeg mener Har kikket litt på KVIM. Ifølge websiden funker den med de fleste KDE programmer (KMail, KDevelop, etc) egentlig veldig fristende, men har liksom ikke funnet meg til rette med KDE enda. Har lest at KDevelop 3.0 snart er ute. Det blir kanskje en liten test med KDevelop og KVIM da.. - greia er at jeg er kjempefornøyd med vim, det finnes ingen editor som lar meg gjør jobben kjappere, det er bare et par features som mangler.. (og ja, jeg kan bare "scratch my own itch", men har enda ikke fått gjort akkurat det Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 @alive: Sorry, men har litt jern i ilden selv for tiden. Er vel heller ikke stødig nok i ViM enda til å begi meg ut på noe som liksom "skal virke". Derav topic Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 KDevelop CVS funker rimelig bra etter det jeg husker, er ikke sikker på hvor bra integrert KVim er. Det virket ikke helt stødig sist jeg prøvde det, men det kan være at utviklingen har tatt seg opp. Skulle gjerne hatt litt innpakning rundt Vim, selv. Et minimalt IDE hadde vært digg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå