Cappoile Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 tegn en trekant ABC med tre spisse vinkler. tegn inn en linje som tangerer trekanten i C og er parallell med AB Kan noen hjelpe meg med dette? -Takk Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 tegn en trekant ABC med tre spisse vinkler. tegn inn en linje som tangerer trekanten i C og er parallell med AB Kan noen hjelpe meg med dette? -Takk Nedfelle en normal fra C ned på AB og konstruer en rett vinkel i C? Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 tegn en trekant ABC med tre spisse vinkler. tegn inn en linje som tangerer trekanten i C og er parallell med AB Kan noen hjelpe meg med dette? -Takk Nedfelle en normal fra C ned på AB og konstruer en rett vinkel i C? Trur ikke det er meningen at vi skal konstruere Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Trur ikke det er meningen at vi skal konstruere Da får du bare skissere så godt du kan, da. Hva er det egentlig du vil ha hjelp med? Sliter du med å se for deg figuren? Spisse vinkler? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Det er vanskelig å helt skjønne hva problemet er, men har du en slik trekant som du skisserer og ikke skal konstruere kan du f.eks. parallellforskyve AB til den tangerer C? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå