ltdata Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 (endret) Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere det, men skal gi talleksempler: 1.1- 1.54- 2.38- 3.63- 5.04- 5.73- 3.57- 8.6- 8.75 -10.35- 7.42 Er det mulig å lage en celle med en formel som automatisk kan regne ut/vise antall økninger av verdi fra tidligere maks verdi? For eksempel med tallmaterialet ovenfor. Her er svaret 8. Det har skjedd 8 økninger i verdien fra høyeste tidligere registrerte verdi. NB det regnes ikke som økning hvis neste verdi er større enn forrige verdi, hvis "neste" verdi alikevel er lavere enn tidligere max registrerte verdi i datasettet. Håper noen forsto dette. Endret 3. februar 2015 av ltdata Lenke til kommentar
Horge Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Håper noen forsto dette. Må vedgå at jeg er veldig i tvil om jeg har skjønt problemstillingen helt riktig, men her er en variant som kanskje kan virke. Dersom du ønsker å gjøre det mer "sexy", så blir nok beste forslag å skive en egen funksjon til formålet. itdata.xlsx Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Håper noen forsto dette. Må vedgå at jeg er veldig i tvil om jeg har skjønt problemstillingen helt riktig, men her er en variant som kanskje kan virke. Dersom du ønsker å gjøre det mer "sexy", så blir nok beste forslag å skive en egen funksjon til formålet. itdata.xlsx Fantastisk. Ser ut som dette er akkurat det jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå