Gå til innhold

Se Mythbusters førsøke å knuse Doom-myten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ikke å snakke om de 99 anti-tank rakettene, flere tusen skudd av ymse kaliber og batteripakker, bensinkanner til motorsaga osv, men pytt, pytt, man skal da ikke henge seg opp i detaljene:-)

 

Sidenote: Jurassic park Trespasser fra 1998 var forresten totalt motsatt. Her kunne man maks bære på 2 items. Fryktelig kjipt å møte en flokk sultne raptorer bevæpnet med kun et blått og et rødt nøkkelkort:-/...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sidenote: Jurassic park Trespasser fra 1998 var forresten totalt motsatt. Her kunne man maks bære på 2 items. Fryktelig kjipt å møte en flokk sultne raptorer bevæpnet med kun et blått og et rødt nøkkelkort:-/...

 

 

Det er mer uvirkelig spør du meg,

nøkkelkort kan man tross alt putte i lomma uten at det tar mye plass kontra en hagle el.

 

Samme problematikk har også Resident Evil,

det er bullshit at en nøkkel skal oppta samme plass som en pistol/hagle osv.,

de hadde tydeligvis ikke hørt om nøkkelknippe når de lagde spillet. :p

Lenke til kommentar

Har ikkje sett Mythbusters på lenge da det no kun er håplause "myter" som blir testa.

 

Men har dei tatt med tatt forbeholdet om at handlinga foregår litt mars og hovedsaklig på mars sine måner?

På mars veg ting berre 2/3 av kva dei gjer på jorda, og på dei små månane er gravitasjonen fleire tusen gongar lavare enn på jorda.

I tillegg er handlinga satt til framtida med sci-fi våpen, så det kan godt være at også dei vanlige våpena er laga av syntetiske superlette materialer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikkje sett Mythbusters på lenge da det no kun er håplause "myter" som blir testa.

 

Men har dei tatt med tatt forbeholdet om at handlinga foregår litt mars og hovedsaklig på mars sine måner?

På mars veg ting berre 2/3 av kva dei gjer på jorda, og på dei små månane er gravitasjonen fleire tusen gongar lavare enn på jorda.

I tillegg er handlinga satt til framtida med sci-fi våpen, så det kan godt være at også dei vanlige våpena er laga av syntetiske superlette materialer.

 

Anbefaler deg å se episoden,

de har det også veldig gøy med Fruit Ninja ;)

Lenke til kommentar

Fant en større versjon ved å google det. Jeg undres virkelig på hvor de fant disse påståtte "barnelikene" i Doom. Jeg kan virkelig ikke huske å ha sett noen barnelik...

 

For øvrig, ganske komisk hele greia. Så utrolig forutintatt og stappfull av ren misinformasjon...

Lenke til kommentar

 

Sidenote: Jurassic park Trespasser fra 1998 var forresten totalt motsatt. Her kunne man maks bære på 2 items. Fryktelig kjipt å møte en flokk sultne raptorer bevæpnet med kun et blått og et rødt nøkkelkort:-/...

 

Det er mer uvirkelig spør du meg,

nøkkelkort kan man tross alt putte i lomma uten at det tar mye plass kontra en hagle el.

 

Samme problematikk har også Resident Evil,

det er bullshit at en nøkkel skal oppta samme plass som en pistol/hagle osv.,

de hadde tydeligvis ikke hørt om nøkkelknippe når de lagde spillet. :p

Hater slike enkle og totalt tullete løsninger. Nøkler og liggende lomme ting har neglisjerbar vekt, ignorer det dersom du ikke kan farme og selge. våpen har en betydelig vekt, er greit nok å slå sammen vekt og størrelse, Ammunisjon er tungt men tar ikke mye plass, å drasse rundt på flere store og tunge våpen er derimot urealistisk.

 

Den der med å dra rundt på masse utstyr er mest for å gjøre det mere interessant da du kan veksle mellom ulike våpen og passe på å rasjonere de kraftigste.

Husker fallout 3 der jeg stort sett vekslet mellom to siden ammo til den Lincoln rifla var så sjelden.

Lenke til kommentar

 

 

Sidenote: Jurassic park Trespasser fra 1998 var forresten totalt motsatt. Her kunne man maks bære på 2 items. Fryktelig kjipt å møte en flokk sultne raptorer bevæpnet med kun et blått og et rødt nøkkelkort:-/...

Det er mer uvirkelig spør du meg,

nøkkelkort kan man tross alt putte i lomma uten at det tar mye plass kontra en hagle el.

 

Samme problematikk har også Resident Evil,

det er bullshit at en nøkkel skal oppta samme plass som en pistol/hagle osv.,

de hadde tydeligvis ikke hørt om nøkkelknippe når de lagde spillet. :p

Hater slike enkle og totalt tullete løsninger. Nøkler og liggende lomme ting har neglisjerbar vekt, ignorer det dersom du ikke kan farme og selge. våpen har en betydelig vekt, er greit nok å slå sammen vekt og størrelse, Ammunisjon er tungt men tar ikke mye plass, å drasse rundt på flere store og tunge våpen er derimot urealistisk.

 

Den der med å dra rundt på masse utstyr er mest for å gjøre det mere interessant da du kan veksle mellom ulike våpen og passe på å rasjonere de kraftigste.

Husker fallout 3 der jeg stort sett vekslet mellom to siden ammo til den Lincoln rifla var så sjelden.

 

 

Måten RE kunne løst det på var at man hadde plass til 2 små våpen og ett stort, nøkkelknippe, kortholder, kniv og 4 plasser til diverse stæsj som ammo/planter/helsesprayer osv.

 

Eksempel:

 

post-75835-0-44514200-1423598931_thumb.png

 

Lenke til kommentar

Fant en større versjon ved å google det. Jeg undres virkelig på hvor de fant disse påståtte "barnelikene" i Doom. Jeg kan virkelig ikke huske å ha sett noen barnelik...

 

 

Det er det fantastiske med lav-oppløste sprites, du kan bruke fantasien..

 

Gleder meg til å se episoden. De finner sikkert en eller annen unnskyldning for å sprenge noe med C4 denne gangen også.

Lenke til kommentar

Fant en større versjon ved å google det. Jeg undres virkelig på hvor de fant disse påståtte "barnelikene" i Doom. Jeg kan virkelig ikke huske å ha sett noen barnelik...

 

For øvrig, ganske komisk hele greia. Så utrolig forutintatt og stappfull av ren misinformasjon...

Har du link til artikkelen i høyere oppløsning?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...