[email protected] Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Hvis det er noen som tenker på og ta trafikklærerutdannelsen i Danmark, kan jeg varmt anbefale denne skolen! www.city-driver.dk I Aarhus, Danmark tilbyr trafikkskolen city-driver trafikklærerutdannelsen. Vi har meget konkuransedyktige priser og samlede utgifter for utdannelsen vil ofte være omkring 100.000 dkk. Dette er inkludert de ekstra førerkortkategorier. For å bli trafikklærer i Danmark skal du: Være minst 24 år, ha førerkort til Kat: A, B, CE og til erhvervsmessig personbefordring. Føreretten må ikke ha vært frakjent i løpet av de siste 2 år, og det skal gjennomføres et pedagogisk grunnkurs på 125 timer(det gis dispensasjon for lignende utdannelse). Kjørelærerutdannelsen: 49.000 dkk. Kjøretimer med elev (16-20stk) 450 dkk. Førerkort kat: A - 8900 dkk. Førerkort kat: CE- 24.500 dkk. Erhvervsmessig personsbefordring- 2400 dkk. Pedagogisk grunnkurs 11 800,- (det kan gis dispensasjon for anden pedagogisk utannelse) Totalt 103 800 dkk. Om du allerede har en eller flere av de overnevnte kategorier, er det selvfølgelig ikke nødvendig og ta dette i Danmark, og prisen blir dermed lavere. Utdannelsen kan gjennomføres på en tidsperiode fra 6 måneder, dersom begge prøver bestås første gang. Etter endt utdannelse: Vegdirektoratet har kommet fram til at det er rimelig å kreve en prøveperiode på 1 1⁄2 år for søkere med utdanning fra Danmark. Prøveperioden gjennomføres ved en trafikkskole. Faglig leder ved trafikkskolen er veileder for søkeren. I løpet av prøveperioden må søkeren gjennomføre enkelte arbeidskrav. Disse arbeidskravene er tatt fra de obligatoriske delene av den norske føreropplæringen. Søkeren skal føre loggbok over gjennomføringen av hvert arbeidskrav. ’’Jeg flyttet fra Norge til Danmark fordi jeg skulle gjøre noe nytt. Kjørelærer var noe jeg hadde tenkt på en stund, men mulighetene for å komme inn på skolen i Norge var små. Jeg bestemte meg for å starte hos city-driver, og det har jeg ikke angret på. Jeg er utrolig fornøyd med mitt forløp i kjøreskolen. Claus er en lærer med enormt stor faglig kunnskap som han vidreformiddler på en veldig god måte. I kjøreskolen kan man virkelig være seg selv og man føler seg trygg selv i uvante situasjoner. Undervisning to ganger i uken og konsentrert lesning både hjemme, og sammen med mine klassekammerater, gjorde det mulig for meg og bestå begge eksamner på første forsøk. Jeg kan varmt anbefale kjørelærerutdannelsen hos city-driver, skulle jeg valgt om igjen hadde jeg gjort det på nøyaktig samme måte.’’ - Trafikklærer Silje Brendengen Vi kan være behjelpelige med å finde bolig. www.boligportal.dk Se mere av byen på www.visitaarhus.dk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå