Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal jeg få tilbake trygghetsfølelsen ovenfor meg selv og andre?

Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg er en 23 år gammel gutt.

Jeg har noe jeg vil kalle et problem.

Jeg har ikke vært i en slosskamp på 6-7 år. Dette tenker dere vel er vel og bra, og det er det jo men jeg har mistet helt taket på hvordan jeg ville gjort det i et eventuelt slagsmål eller konfrontasjon. Jeg kan legge til at jeg er 2m høy og overvektig

Det er derimot et par ting i livet mitt som har endret seg litt nå. Jeg har fått meg kjæreste, og moren min har skaffa seg en muligens litt luguber type som allerede har lagd litt helvete.

Uansett jeg gruer meg veldig til en dag hvor enten jeg må stille opp for mor eller kjæresten min. Dette blandet med usikkerheten rundt min egen evne til å faktisk beskytte dem i eventuelle situasjoner, ødelegger veldig mye av selvtilliten min og troen på at jeg faktisk er i stand til det.

Jeg har ikke akuratt tenkt ut noe scenarioer, men jeg vet at mange sikkert tenker "Skjer det noe så ringer du politiet"

Og joda, såklart, men det er ikke alltid politiet er til hjelp i alle situasjoner, og jeg føler det er greit å forbrede seg på det værste, og faktisk ha det bra med seg selv og vite at man ikke kunne blitt rundtjult av en unge på 5 år liksom, he he.

Har noen av dere vært i samme situasjonen før, eller faktisk tenkt over dette? Har dere noen forslag til åssen jeg kan bli trygg på meg selv, og vite at jeg kunne bistått hvis det først gjaldt?

Takk for svar som ikke inneholder "det der var et teit spørsmål" eller "bare ring politiet du". Dette er ganske seriøst, og gnager mye.

Anonymous poster hash: 9043a...346
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei akuratt det jeg tenker også, om jeg gud forby eksempelvis skulle kommet hjem til at stefaren til mor skulle rundjult henne så kunne jeg ikke sittet å vente på politiet, noe måtte jeg jo gjort, og da nytter det ikke å stå å undre over om man er god nok..

husker for et par år siden så fikk jeg tlf av en kompis midt på natta om å komme meg på en fest borti her fordi dama hans ble angivelig voldtatt, har aldri vært mer usikker på meg selv i en mulig situasjon med konfrontasjoner noen gang.. heldigvis så hadde hu kommet seg ut..

samtidig så er det et par venner av meg som går inn og ut av en slosskamp like stressa som når du og jeg går inn i butikken og kjøper brus og jeg aner ikke åssen de får det til..

Lenke til kommentar

Og ja, den mangelen av total selvtilitt du snakker om at de kan merke kan jeg faktisk se for meg de merker, for jeg har ikke "snappet" eller hatt raserianfall fordi noen har terget meg på årevis, og jeg ser ikke for meg at jeg klarer å "få det" heller, jeg holder meg alt for rolig tydligvis

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært i en slosskamp i hele mitt liv, uten at det påvirker min selvsikkerhet eller trygghetsfølelse på noe vis. Kanskje det kunne vært en idé å undersøke hvorfor din selvsikkerhet og trygghetsfølelse henger så tett knyttet sammen til det å kunne utøve vold?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...