Torhild Jansen Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Den gamle brua. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Flott gammel arkitektur bygget med herlig steinsetting. Oppe til høyre ser jeg en hvit nærmest utbrent flekk som kanskje er maling, hva vet jeg? Den ville jeg brukt kloner'n på. Ellers fint utsnitt og komp samt ditto skarphet i fint lys som henter ut fargene og de mange detaljene. Nå vet jeg jo ikke om du gikk tett på gruppene med små stubber? Hvis du ikke gjorde det så kan du kanskje gå tilbake og gjøre noe med det - se hva du kan få ut av det ved å ta forskjellige utsnitt. Jeg fant tilsvarende på Nordre Gravlund i oslo for et par år siden. Et par av resultatene finner du her http://www.pbase.com/kneppen/_flowers_trees_insects_and_butterflies__fruit_as_well_2 i bilde nr. 272 0g 273 tror jeg det var. Når jeg så går tilbake til bildet ditt så ville jeg gjort en forsiktig kontrastøkning og kanskje ditto lysdemping for å få detaljene enda bedre fram. Blir kanskje litt behageligere for øynene også da. men det kommer nok an på øynene som ser. Roar 1 Lenke til kommentar
rolfmm Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Som Roar skriver; fint lys, skarphet og farger, men jeg ville likt å sett mer av brua. Kanskje gått litt tilbake og fått med litt mer? Da hedde kanskje stubbene blitt mindre dominerende? Smaksak...... Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Flott gammel arkitektur bygget med herlig steinsetting. Oppe til høyre ser jeg en hvit nærmest utbrent flekk som kanskje er maling, hva vet jeg? Den ville jeg brukt kloner'n på. Ellers fint utsnitt og komp samt ditto skarphet i fint lys som henter ut fargene og de mange detaljene. Nå vet jeg jo ikke om du gikk tett på gruppene med små stubber? Hvis du ikke gjorde det så kan du kanskje gå tilbake og gjøre noe med det - se hva du kan få ut av det ved å ta forskjellige utsnitt. Jeg fant tilsvarende på Nordre Gravlund i oslo for et par år siden. Et par av resultatene finner du her http://www.pbase.com/kneppen/_flowers_trees_insects_and_butterflies__fruit_as_well_2 i bilde nr. 272 0g 273 tror jeg det var. Når jeg så går tilbake til bildet ditt så ville jeg gjort en forsiktig kontrastøkning og kanskje ditto lysdemping for å få detaljene enda bedre fram. Blir kanskje litt behageligere for øynene også da. men det kommer nok an på øynene som ser. Roar Takk for interessant info Roar Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Som Roar skriver; fint lys, skarphet og farger, men jeg ville likt å sett mer av brua. Kanskje gått litt tilbake og fått med litt mer? Da hedde kanskje stubbene blitt mindre dominerende? Smaksak...... Takk for kommentaren Rolf Magne, skal nok prøve igjen og ta litt mer av omgivelsene Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Litt pussig at ikke hele brua er med, har lyst å se mer oppover, har den stabbesteiner? Nydelig steinarbeid! Jeg elsker slikt! Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Ok bilde dette. Helene er allikevel inne på noe, nysgjerrigheten er der over hva som er i overkant av bildet. 1 Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Litt pussig at ikke hele brua er med, har lyst å se mer oppover, har den stabbesteiner? Nydelig steinarbeid! Jeg elsker slikt! Takker ... stabbesteinene er borte, og erstattet med jernstenger som ikke harmonerer med bru-konstruksjonen, men slik er det derfor klippet jeg det bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg